۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۳۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85279003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه: دلیلی برای ورود لبنان به جنگ با اسراییل وجود ندارد

تهران- ایرنا- سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه در گسترش منطقه‌ای درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت که دلیل برای ورود لبنان به جنگ با اسرائیل وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، لکورنو پنجشنبه در دیدار با نیروهای صلحبان فرانسوی در لبنان گفت: لبنان نیازی به جنگ ندارد. این کمترین چیزی است که می‌توانیم بگویم.

وی افزود که بروز چنین جنگی «می‌تواند تاثیرات تنش‌زای شدیدی برای کل منطقه داشته باشد.»

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در درگیری‌هایی که در روزهای اخیر میان مقاومت لبنان و صهیونیست‌ها رخ داد در لبنان ۶۶ تن از جمله ۴۸ تن از نیروهای حزب‌الله به شهادت رسیده و ۹ صهیونیست نیز در سرزمین‌های اشغالی به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای این باریکه به ۹ هزار و ۶۱ نفر از جمله سه هزار و ۷۶۰ کودک و ۲ هزار و ۳۲۶ زن رسیده و آخرین آمار مجروحان نیز ۳۲ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha