۱۰ درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی مربوط به آبزیان است

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت پیشگیری و بهداشت سازمان دامپزشکی با اشاره به تولید آبزیان در کشور گفت: ۱۰ درصد ارزش صادراتی محصولات کشاورزی ایران مربوط به آبزیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن اختیارزاده روز پنجشنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: فراورده‌های شیلاتی کشور یکی از محصولات صادراتی است و ظرفیت افزایش صادرات را دارند.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در رتبه آ (A) صادرکنندگان برتر فراورده‌های شیلاتی افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ کارگاه دارای کد ای. سی. (EC) هستند.

اختیارزاده تصریح کرد: فراورده‌های شیلاتی هم‌اینک به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۶۰ کشور ثالث تابع قوانین اتحادیه اروپا، کشورهای اوراسیا، عربی و چین صادر می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی صادراتی بودن محصولات فراورده‌های شیلاتی یادآور شد: در صادرات فراورده‌های شیلاتی کشور علاوه بر الزام‌های داخلی، استانداردهای خارجی هم رعایت می‌شود.

سرپرست معاونت پیشگیری و بهداشت سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: فراورده‌های شیلاتی ایران دارای بازارپسندی مطلوب است.

وی گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد که از این میزان ۶۵۰ هزار تن پرورشی بود و بخش قابل‌توجهی از این تولیدات به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

چرخه پرورش آبزیان در چهارمحال و بختیاری تکمیل شود

۱۰ درصد ارزش صادراتی محصولات کشاورزی مربوط به آبزیان است

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی نیز گفت: چرخه پرورش آبزیان در این استان سریع‌تر تکمیل شود.

کاظم عبدی هماهنگی چرخه پرورش آبزیان با سایر قسمت‌های زنجیره تولید در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.

وی افزود: به‌همین منظور تکمیل زنجیره ارزش افزوده پرورش آبزیان به‌ویژه ماهیان سردآبی این استان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی قرار دارد.

صادرات خاویار قزل‌آلا از چهارمحال و بختیاری به روسیه

۱۰ درصد ارزش صادراتی محصولات کشاورزی مربوط به آبزیان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون خاویار قزل‌آلای این استان به کشور روسیه صادر می‌شود.

محمدکاظم منزوی تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران و مردم محلی به زنجیره ارزش افزوده ماهی می‌تواند به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر شود.

وی با اشاره به کیفیت ماهیان سردابی تولیدی در مزرعه‌های پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این استان با تولید سالانه ۲۶ هزار تن ماهی قزل‌آلا از ۴۸۰ مزرعه پرورش ماهی رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی کشور را دارد.

منزوی اظهار داشت: ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری محصولاتی اثرگذار برای تشکیل زنجیره ارزش در بخش اقتصادی استان هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با آب و هوایی سرد و خشک و برخورداری از منابع آبی شامل چشمه‌ها، قنات‌ها، چاه‌های کشاورزی، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سدهای مخزنی کشاورزی و برق‌آبی شرایط آب و هوایی مناسبی برای تکثیر و پرورش ماهیان سردابی به‌ویژه ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha