۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مسکن نیروهای مسلح اختصاص یافته است

ایلام - ایرنا - دبیر قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در مجموع ۳۶۰ هزار میلیارد ریال طی سال گذشته و امسال تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح تأمین اعتبار شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۰ واحد در ایلام برای ایثارگران و افراد معسر نیروهای مسلح ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، سردار "علی ساری" روز پنج شنبه در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان ایلام، اظهار کرد: قرارگاه مسکن نیروهای مسلح در راستای جبران عقب ماندگی های تامین مسکن را در راستای طرح ملی نهضت مسکن با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری تشکیل شده که با حرکت جهادی این عقب ماندگی ها در حوزه تامین مسکن مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه در مجموع نیروهای مسلح ریل گذاری ها برای ساخت و تامین مسکن انجام و پروژه های ساخت مسکن تعریف شده است، تصریح کرد: تا به امروز حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن تحویل مردم داده شده است و امید است تا پایان سال این میزان به ۳۰ هزار واحد افزایش یابد.

۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مسکن نیروهای مسلح اختصاص یافته است

سردار ساری با اشاره به اینکه صنعتی سازی مسکن با بهره گیری از توان نیروهای مسلح با فناوری بومی در دست اقدام است، ابراز کرد: امروز فرصتی ایجاد شده است که با بهره گیری از صنعتی سازی، هم سرعت ساخت واحدهای مسکونی و هم عمر این ساختمان ها افزایش یابد.

دبیر قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶۰ هزار میلیارد ریال طی سال گذشته و امسال تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح تأمین اعتبار شده است ابراز کرد: در مجموعه نیروهای مسلح ۱۰۰ هزار نفر ایثارگر و معسر وجود دارد که مستمری خود را از مجموعه تامین اجتماعی نیروهای مسلح دریافت می کنند و ۵۰ هزار نفر این تعداد در برنامه تامین مسکن قرار دارند.

وی گفت: در استان ایلام از مجموع ۳ هزار و ۸۰۰ نفر معسر و ایثارگر برای تامین مسکن یک هزار و ۵۰۰ نفر در فاز اول اقدام خواهد شد، افزود: تامین زمین در استان یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد و انتظار می رود که ظرف ۱۵ روز آینده برای این تعداد پرونده تامین مسکن تشکیل شود.

۳۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مسکن نیروهای مسلح اختصاص یافته است

نماینده وزیر و مدیر ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه تامین مسکن نیروهای مسلح در استان به ویژه مرکز استان کمبود زمین است که امید است با همت بلند مسئولان شاهد تامین زمین برای ساخت مسکن باشیم.

"مجید بسطامی" با اشاره به اینکه نیازمندی ما در استان ایلام در حوزه تامین مسکن برای شاغلین نیروهای مسلح ۱۷۰۰ واحد است، گفت: علاوه بر شاغلین نیروهای مسلح استان ۲ هزار و ۱۸۶ معسر واجد شرایط مسکن هم در استان وجود دارد که مقرر شد که چهار شهرستان مهران، ایوان، دهلران و هلیلان در اولویت قرار گیرد که در این شهرستان ها با احصای نیازمندی ها، ۶۸۷ واحد مسکونی برای شاغلین نیاز است.

وی یادآور شد: مصوباتی در خصوص تامین زمین در جلسات طرح ملی نهضت مسکن استان مصوب شده است که انتظار می رود با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان، در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

بسطامی بیان کرد: در حال حاضر سپاه استان ۱۶۰ واحد در دست اقدام و ۱۶۰ واحد هم در نوبت اجرا و فراجا هم ۲۶۶ واحد در دست اجرا دارد و انتظار می رود که بانک های استان در راستای تخصیص تسهیلات تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha