۱۲ طرح بهداشتی با حضور وزیر بهداشت در کردستان بهره‌برداری شد

سنندج- ایرنا- وزیر بهداشت همزمان با دومین سفر استانی رییس جمهور به استان کردستان ضمن افتتاح ۱۲ طرح بهداشتی و درمانی از مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در سفر به کردستان، ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف این استان به ارزش بیش از هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

راه اندازی آنژیوگرافی دوم و بخش توموتراپی بیمارستان توحید سنندج، توسعه اتاق های عمل و راه اندازی بخش MRI بیمارستان شهید بهشتی قروه و افتتاح چندین باب خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه از پروژه هایی است که در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان شهدای دهگلان، پردیس و پروژه های ساخت دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همچنین نشست هیات رییسه این دانشگاه با وزیر و معاونین وزارت بهداشت به منظور بررسی توانمندی ها و مشکلات سلامت این استان از دیگر برنامه های این سفر ۲ روزه است.

۱۲ طرح بهداشتی با حضور وزیر بهداشت در کردستان بهره‌برداری شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف بیمارستان شهدای دهگلان بازدید و با بیماران و کادر درمانی این مرکز درمانی گفت وگو کرد.

دکتر عین اللهی سپس به قروه رفت و مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی این شهر را با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی کرد.

برای نصب و راه اندازی این دستگاه نیز ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح توسعه اتاق عمل این بیمارستان هم با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۲۱۰ مترمربع با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بهره برداری رسید.

در این سفر معاونین درمان، آموزشی، بهداشت، تحقیقات و فناوری، توسعه مدیریت و منابع، پرستاری و فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، حضور دارند و از امکانات و ظرفیت های سلامت شهرستان های این استان، بازدید می کنند.

از روز گذشته میز ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور دکتر عبادی، معاون پرستاری و نمایندگانی از معاونت های مختلف وزارت بهداشت آغاز شده و طی امروز و فردا نیز علاوه بر وی، با حضور دکتر شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت فعال است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha