شاعر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری  در قطعه هنرمندان شهرکرد به خاک سپرده شد

شهرکرد- ایرنا - مرید محمدی پژوهش‌گر و شاعر پیشکسوت و صاحب عنوان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه پس از تشییع در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رحمت شهرکرد به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان رشته‌های مختلف و شاعران چهارمحال و بختیاری شرکت داشتند.

مجموعه شعر فجر آوران خیبر(۱۳۶۲)، دوستی شاید (۱۳۸۲) ، چوپی آواز «بختیاری سروده‌ها» (۱۳۹۵) و تصحیح مجموعه‌های دیوان ملازلفعلی بختیاری(۱۳۸۰)، شیدای دهکردی از جمله آثار این شاعر فقید است.

مرید محمدی چهره‌ای شاخص و سترگ در عرصه ادب و فرهنگ

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در پیامی که از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری قرائت شد اعلام کرد: مرید محمدی شاعر، ترانه‌سرا و ادیب معاصر استان، چهره‌ای شاخص و سترگ در عرصه‌ ادب و فرهنگ این سرزمین بود که سالیان طولانی از عمر گران‌مایه خود را صرف توسعه فرهنگ وادب و آموزش کرد و ضمن ارائه آثاری ماندگار، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان بسیاری را نیز تربیت کرد.

محمود شالویی در این پیام اظهار داشت: تسلط ویژه و اشراف وی به شعر فارسی در قالب‌های متفاوت و گونه‌های ادبی، همواره جذاب، شنیدنی و دلپذیر بود و از سالیان دور تاکنون، همچنان رواج و رونق خویش را حفظ کرد.

وی یادآور شد: بدیهی است که فقدان این معلم صمیمی برای جامعه فرهنگی و ادبی خاصه در استان هنرپرور و فرهنگ‌مدار چهارمحال و بختیاری اندوهی فراموش‌نشدنی است.

مرید محمدی به تمام ایران زمین تعلق دارد

رییس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: استاد محمدی تنها به شهر گهرو، به شمس آباد و خانواده علیدادی و به طایفه زرآسوند بختیاری و مردم چهارمحال و بختیاری تنها تعلق ندارد بلکه به تمام خطه شعر، ادب، هنر و فرهنگ ایران زمین تعلق دارد.

عباس قنبری عدیوی افزود: استاد مرید محمدی هرچند از طایفه زرآسوند و بختیاری بود و همه به دوستی و شاگردی ایشان افتخار می‌کنیم اما نباید استاد را در یک محدوده کوچک محدود کرد بلکه نام او به بلندای زردکوه زاگرس بلند است.

وی با اشاره به کسب ده‌ها مقام اول در جشنواره‌ها و همایش‌ها از سوی استاد محمدی بدون اینکه خودخواهانه برای نام و نان کاری انجام دهد، اظهار داشت: مرید محمدی در شعر آیینی و عاشورایی ایران رتبه اول را به دست آورد.

قنبری عدیوی افزود: استاد مرید محمدی اگر تهران بود در اقیانوس بزرگ تهران یکی از نام‌آوران بلند مرتبه تمام ایران به شمار می‌رفت اما او در سرزمین خود چهارمحال و بختیاری و دیار خود را ساکن کرد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های شعر و ادبیات چهارمحال و بختیاری نخستین بار با نام استاد محمدی شکل گرفت، گفت: هر جوانی که می‌خواست شعر بگوید استاد برای او ردیف و قافیه را اصلاح می‌کرد و بدون این‌که وجهی دریافت کند به بچه‌ها آموزش می‌داد.

رییس بنیاد ایران‌شناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه مرید محمدی تنها یک شاعر نبود بلکه نقاش، خوشنویس، نمایشنامه نویس بود، گفت: استاد مرید محمدی تنها یک معلم ادبیات و شعر نبود بلکه معلم اخلاق و زندگی بود و همیشه لبخند بر لب داشت.

وی ادامه داد: مرید محمدی شرافتمند زندگی کرد، عزتمند جان داد و نام او برای همیشه جاودانه می‌ماند.

به گزارش ایرنا، مرید محمدی پژوهشگر و شاعر پیشکسوت و برجسته استان چهارمحال و بختیاری بامداد هشتم آبان در سن ۷۹ سالگی در شهرکرد درگذشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در هفته جاری درگذشت این شاعر پیشکسوت را تسلیت گفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha