کمیته امداد ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به استانها تخصیص یافت که به طور کامل جذب شده است.

علی عاشوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقم تخصیصی برای تسهیلات اشتغال تقریباً با بودجه سالانه صندوق برابر است.

وی ادامه داد: تلاش صندوق بر این است که در حوزه اشتغال تمامی امکانات را فراهم کرده تا مددجویان بتوانند با پشتوانه مالی مناسب فعالیت اقتصادی و اشتغالی خود را آغاز کنند .

عاشوری با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات اشتغال امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال سقف کل پرداخت تسهیلات از هزار میلیارد تومان عبور کند.

وی با یادآور شد که اکنون سقف تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است اما درخواست افزایش آن به چهار برابر به بانک مرکزی داده شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) این نکته را هم گفت که صندوق های قرض الحسنه به لحاظ قوانین بانک مرکزی با محدودیت هایی در ارائه تسهیلات مواجه هستند، اما این صندوق بنا بر شاخص های عملکردی به دنبال مجوز ویژه برای افزایش سقف تسهیلات است.

عاشوری افزود: در حال حاضر با کارشناسان بانک مرکزی در ارتباط مستمر هستیم و جلسات مکرری را برگزار کردیم و امیدواریم قبل از پایان سال این مجوز صادر شود.

وی میزان معوقات این صندوق را ۱.۳ درصد برآورد کرد که به گفته وی، نه تنها در جایگاه عالی بلکه با فاصله معنادار از دیگر بانک‌ها قرار دارد.

عاشوری اظهار داشت: قشر مددجو با وجود قرار گرفتن در دهک های پایین درآمدی اما به لحاظ پرداخت تعهد تسهیلات بسیار منضبط هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha