استاندار قزوین:بررسی صلاحیت کاندیداها باید با عدالت انجام شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها که جزو وظایف اصلی هیات های اجرایی است باید با نهایت دقت، عدالت و انصاف انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه چهارشنبه در نشست با هیات های اجرایی مراکز اصلی حوزه های انتخابیه استان قزوین اظهار کرد: دستگاه های مرجع استعلام یکی از ابزارهای تشخیص هیات های اجرایی برای بررسی صلاحیت کاندیداها هستند ولی این مساله تمام ظرفیت قانونی این هیات نبوده و در عین حال تشخیص، مطالعات و تحقیقات میدانی هم شامل وظایف این هیات به شمار می رود.

وی ادامه داد: تحقیقات میدانی هیات های اجرایی به ویژه در خصوص افراد ناشناس اطلاعات دقیق تری را ارایه می کند و باید امانتی که توسط مردم به این هیات سپرده شده به نحو احسن صیانت شود.

استاندار قزوین موضوع انتخابات مجلس را کار مهم امروز کشور دانست و تصریح کرد: همه باید تمرکز کنند که انتخابات به صورت باشکوه، سلامت، شفافیت، دقت و حسن انتخاب توسط مردم، برگزار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم هیات های اجرایی را معتمد خود می دانند این هیات برای جلب اعتماد مردم بایستی از همه اختیارات قانونی خود برای بررسی صحیح صلاحیت ها استفاده کند تا جایی که برای عدم احراز صلاحیت یا تایید صلاحیت حتما مستندات داشته باشید.

اعلایی خاطرنشان کرد: برگزاری سالم انتخابات که مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید دارند و هیات های اجرایی باید نسبت به آن برنامه ریزی کند و همه ارکان حاکمیت نیز به برگزاری شفاف و سالم انتخابات کمک کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: بخش عمده کار انتخابات برعهده مسوول اجرایی حوزه رای گیری است که باید برروی انتخاب این افراد نیز دقت شود و در این زمینه لازم است از افراد مومن و وفادار به منافع مردم استفاده کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha