ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

ساری - ایرنا - استان مازندران در حوزه گردشگری سلامت باوجود برخورداری از ظرفیت‌های بسیار مساعد تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد و تقویت زیرساخت‌ها، رقابتی کردن خدمات و توجه به حوزه‌های بکر، زمینه ارتقای این صنعت را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ترافیک گردشگران خارجی در مازندران سبب شد، سرمایه گذاران خارجی در حوزه گردشگری سلامت ورود کرده و در این استان سرمایه گذاری کلان را در دستور کار قرار دهند و به زودی احداث ۲ شهر سلامت در مازندران آغاز خواهد شد.

استان مازندران که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی به همراه گردشگران خارجی است، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت یک امر ضروری بود که سرمایه گذاران خارجی در این بخش ورود کرده و با احداث شهر سلامت در مازندران گردشگری سلامت این استان را رونقی دو چندان می بخشند.

مازندران با دارا بودن ۲ دانشگاه مستقل علوم پزشکی مازندران و علوم پزشکی بابل دارای پزشکان مجرب و با تجربه ای است که بسیاری از بیماران کشورهای عربی و آسیای میانه برای درمان به این استان مراجعه می کنند

ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

اعتماد به پزشکان ایرانی و پرداخت هزینه درمان مناسب برای بیماران خارجی که حتی در مازندران ۶ برابر کمتر است، سبب شد تا بیماران کشورهای عربی و آسیای میانه برای درمان به این استان مراجعه کنند.

از طرف دیگر با حذف روادید گردشگری با کشور روسیه حجم زیادی از گردشگران در راه مازندران هستند که ارتقاء زیرساخت های بهداشت و درمان این استان یک ضرورت اساسی بوده است.

مازندران در صدد احداث ۲ شهر سلامت در رامسر و ساری می باشد که با تمام امکانات زیرساختی بتواند پذیرای گردشگران خارجی باشند.

یکی از سرمایه گذاران عرب برای احداث شهر سلامت در رامسر ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد و با انجام کارهای مقدماتی آن عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

از سویی دیگر دستگاه قضایی در استان مازندران حمایت خود را از جامعه پزشکی اعلام کرده و به این افراد اطمینان داده با آرامش به طبابت خود بپردازند.

دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر در حوزه زیرساخت برای ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و علوم پزشکی مازندران سرمایه گذاری های ارزشمندی انجام داده است که تنها در دانشگاه علوم پزشکی بابل در دو سال اخیر بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد سرمایه گذاری کرده است.

هدف گذاری های انجام شده برای رونق گردشگری سلامت آن است که علاوه بر خدمت رسانی به گردشگران خارجی، حدود ۳۵ میلیون گردشگر داخلی که به مازندران سفر می کنند از این امکانات بهرمند شوند.

رونق زیرساخت های بهداشت و درمان یک اطمینان خاطری برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود که بدون هیچ دغدغه ای به این استان مراجعه کنند و در هر رشته پزشکی که نیاز پیدا کردند در مازندارن خدمات دریافت کنند.

ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

دستگاه قضایی حامی پزشک

در این پیوند رییس کل دادگستری مازندران بیان داشت: دستگاه قضایی حامی پزشکان زحمت کش خواهد بود و این قشر در کمال آرامش به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری با بیان این مطلب که به یاد ندارم در مازندران هیچ پزشکی بازداشت شده باشد و دستگاه قضا نسبت به آن حساسیت نداشته باشد؛ اضافه کرد: پزشکان باید در کمال آرامش به کار پزشکی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه مازندران دارای پزشکان بسیار توانمندی است؛ اظهار داشت: پروفسور سید ابراهیم کتابچی یکی از افتخارات استان مازندران است که از خدمات ارزشمند وی بیماران سراسر کشور بهره مند شدند.

ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری

استاندار مازندران بیان داشت : مازندران سالانه میزبان ۳۵ میلیون گردشگر داخلی است که به همراه آن تعداد زیادی گردشگر خارجی هم به این دیار سفر می کنند، که رونق گردشگری سلامت در استان یک ضرورت است.

وی با بیان این که، در رامسر و ساری ۲ شهر سلامت راه اندازی خواهد شد، افزود: یک سرمایه‌گذار خارجی برای ایجاد شهر سلامت در رامسر ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

حسینی‌پور با اشاره به این که، در زمان حاضر تعداد زیادی گردشگر سلامت برای درمان به مازندران سفر می‌کنند، اظهار داشت: هزینه درمان برای این گردشگران در ایران ۶ برابر کمتر از کشور خودشان است.

استاندار مازندران ادامه داد: اعتماد به پزشکان ایرانی و هزینه پایین درمان حضور گردشگران سلامت از کشورهای همسایه به مازندران را افزایش داده است.

ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

سرمایه گذاری سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت : دولت جهادی و مردمی سیزدهم برای تکمیل ۲۹ طرح زیرساختی و درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تریال سرمایه گذاری کرده است.

قاسم عزیز زاده گرجی ادامه داد : با توجه به سیاست دولت سیزدهم که تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت قرار گرفته بود در همین راستا فرایند تکمیل طرح های عمرانی و زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی بابل شتاب گرفته است.

وی افزود : از مجموع ۲۹ طرح نیمه تمام که ۶۸ هزار و ۳۶۰ متر مربع را شامل می شود که از این میزان ۵۰ هزار متر مربع درمانی و بقیه آموزشی، فرهنگی و ورزشی می باشد.

وی افزود: تعداد ۲۲ طرح قابلیت بهره برداری در سالجاری را دارد و با پیشرفت های فیزیکی بالا در حال تکمیل و تجهیز نهایی می باشند.

این مقام مسوول تصریح کرد: تکمیل ساختمان بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال کشور، تکمیل ساختمان تنها مرکز تک تخصصی دولتی نازایی شمال کشور، تکمیل ساختمان مرکز دیالیز، تکمیل چند دانشکده اعم از دندانپزشکی و طب سنتی و همچنین سالن های ورزشی و سالن نمایشگاه از جمله بخشی از این طرح هایی است که در حال تکمیل می باشد.

به گزارش ایرنا، ۲۵۰ جراح برجسته مغز و اعصاب ایران به همراه چند کشور جهان برای شرکت در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل با ارسال ۱۰۰ مقاله علمی و پزشکی در حوزه های نوین علوم مغز و اعصاب به دبیرخانه این کنگره در بابل گرد هم آمدند.

ارتقای گردشگری سلامت مازندران در گرو تقویت زیرساخت‌ها

این کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.

در این همایش حدود ۲۵۰ استاد برجسته سراسر کشور و همچنین تعدادی از اساتید نخبه و برجسته از بعضی از کشورهای جهان حضور دارند.

در این آیین محققان برجسته ایران و جهان شرکت کردند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برگزاری این گونه همایش ها جایگاه بسیار مهمی در پیشبرد مسائل علمی و تبادل نظر در مورد جدیدترین مسائل حوزه جراحی مغز و اعصاب دارد و برای مردم منطقه، دانشجویان و دانش پژوهان اثرات مثبت و شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب در رشته های جراحی ستون فقرات، جراحی مغز و قائده جمجمه، جراحی باز و بسته عروق مغزی، جراحی اعصاب کودکان، ضایعات اعصاب محیطی، رادیوسرجری بین دانشمندان ایرانی و بین المللی تبادل نظر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha