۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85277600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد شیرخشک کشور در قزوین تامین می شود

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85277600
۴۰ درصد شیرخشک کشور در قزوین تامین می شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به تولید ۴۰ درصدی شیر خشک کشور در این استان، گفت: کاهش مشکلات تولید کننده شیر خشک استان بایستی از سوی اداره های کل صمت، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی قزوین مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار و امنیت غذایی استان، تاکید کرد: طی چند روز آینده بازدیدی از شرکت تولید کننده شیرخشک این استان خواهیم داشت چرا که با توجه به تامین بیش از یک سوم شیر خشک مورد نیاز کشور از سوی این واحد، بایستی مورد حمایت قرار گیرد.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب استان در حوزه تامین شکر، روغن، برنج و سایر کالاهای اساسی در بازار، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیدات لازم و برنامه ریزی های به عمل آمده مشکلی در تامین به موقع اقلام یاد شده نداریم.

وی تصریح کرد: در حوزه تامین گوشت گرم تنظیم بازار، با توجه به ورود محموله گوشت گرم از بازار زاهدان، قیمت گوشت گرم در قزوین از سه میلیون و ۹۵۰ تا چهار میلیون و ۵۰ هزار ریال به فروش می رسد و برای رفاه حال شهروندانی قزوینی نیز از ابتدای مهرماه سال جاری توزیع برنج و شکر تنظیم بازار همچنان در سطح استان ادامه دارد.

به گفته اعلایی، توزیع گوشت گرم وارداتی با قیمت مصوب، با هدف کنترل قیمت آن در سطح استان قزوین ادامه خواهد داشت.

استاندار قزوین بر ادامه تشدید نظارت ها در بخش تولید و توزیع مرغ استان تاکید کرد و یادآور شد: هرگونه تصمیم گیری در مورد خروج مرغ گرم از استان قزوین با سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود.

اعلایی با اشاره به روند ادامه واردات گوشت گرم به استان، افزود: برای انجام سرمایه در گردش تهیه گوشت گرم می توان از بانک های عامل و یا پیگیری های حوزه استانداری بهره مند شد.

وی ادامه داد: مساله ای که طی روزهای گذشته نگرانی هایی را در استان ایجاد کرده بود، موضوع کیفیت آرد بود که در این زمینه اداره کل غله استان بایستی ورود جدی تری را داشته باشد.

استاندار قزوین به قیمت اجاره مسکن در استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: قیمت اجاره مسکن در استان نبایستی بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و در این رابطه نیز نظارت ها دقیق تر و جدی تر پیگیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha