معلولان قادر به انجام ۴۰ درصد پست‌های شغلی کشور هستند

تهران - ایرنا - معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تقریبا همه مشاغل عمومی دستگاه‌های اجرایی را معلولان می‌توانند انجام دهند که برابر ۳۰ تا ۴۰ درصد پست‌های شغلی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین عرب اسدی روز چهارشنبه در نشست برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت، افزود: سهمیه‌ای قانونی برای معلولان قرار داده شده است که قرار نیست دستگاه‌ها برای آن منت بر معلولان بگذارند. سهمیه استخدام و شغل در محل‌های پرت نباید برای سهمیه سه درصد استخدامی معلولان در نظر گرفته شود که کسی جذب نشود.

وی با بیان اینکه در مشاغل اختصاصی دستگاه‌ها نیز معلولان باید رقابت کنند و نقص عضو نباید مانع آنها شود، افزود: ۴۰۳۳ سهمیه استخدامی که در مجوزهای قبل داده شده، اکنون استفاده نشده است و باید تدبیر شود که این سهمیه‌ها از طبقه معلولان دارای شایستگی پر شود و اگر معلولی در شغلی مهارت ندارد، بهزیستی با همکاری دستگاه‌ها باید دوره‌های توانمندسازی برگزار کند.

معاون سازمان اداری و استخدامی با اشاره به لزوم تغییر فرهنگ سازمانی گفت: در هر شغلی که نقص عضو مانع نیست یا اینکه مانعیت آن ۱۰ درصد است، این کار را انجام دهیم.

امکان استخدام معلولان در بانک‌ها

اسدی افزود: در بانک‌ها می‌توانیم بانکدار معلول استخدام کنیم چون مناسب سازی انجام شده است همچنین ۶۸ دستگاه اجرایی هستند که سهمیه استخدامی دارند که نیاز به نیروی انسانی دارند. معلولان می‌توانند در پست‌های امور اداری و حقوقی استخدام شوند.

وی این سئوال را مطرح کرد که آیا قاضی به مستندات وکیل دارای عصا، توجهی نمی‌کند و گفت: ظرفیت و استعداد خوبی در معلولان وجود دارد که باید استفاده شود و از آیین‌نامه جذب قهرمانان ورزشی باید در جذب معلولان استفاده کرد.

معاون سازمان اداری و استخدامی گفت: آمایش و بانک اطلاعاتی از وضعیت استقرار معلولان در کشور با محدودیت‌هایی که دارند، آماده شده است. نیاز استخدامی با این بانک اطلاعاتی باید انطباق داده شود. این داوطلبان می‌توانند از تحت پوشش بودن بهزیستی دربیایند همچنین تامین اعتبار آزمون استخدامی هم انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha