۶۷۰ قاری در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن بجنورد به رقابت می‌پردازند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۶۷۰ شرکت کننده ممتاز کشور در چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن که نهم آذرماه در بجنورد برگزار می‌شود با هم به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای اولین بار به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

وی افزود: ۶۷۰ نفر شرکت کننده شامل نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری از ۳۱ استان در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد از نهم تا ۱۷ آذرماه جاری میزبان این مسابقات سراسری است تصریح کرد: بخش آوایی انفرادی این مسابقات شامل حفظ (۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

وی گفت: مسابقات آقایان در مجموعه هتل داریوش و بانوان در مجموعه کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار می شود.

حجت الاسلام آسوده یدکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این رقابت ها ۴۶ محفل قرآنی نیز برای شرکت کنندگان و علاقه مندان به قرآن کریم و معارف دینی برگزار خواهد شد و همچنین برای ارتقای اصحاب قرآنی نیز کلاس های آموزشی در بخش های مختلف نیز خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: حدود یکهزار مهمان با احتساب نیروهای اجرایی مهمان خراسان شمالی خواهند بود و تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی این افراد اندیشیده شده است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha