۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85277385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۴۸ شهید دانش آموز و فرهنگی بهاباد یزد برگزار شد

یزد _ ایرنا_ یادواره ۴۸ شهید دانش آموز و فرهنگی بهاباد یزد به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، روز چهارشنبه با حضور خانواده معزز شهدا در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ شهید دانش آموز شهرستان بهاباد و ۳۶ هزار شهید دانش آموز سراسر کشور و شهدای هشت سال دفاع مقدس و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین، به مقام و منزلت شهادت دراسلام اشاره کرد و از شهدای دانش‌آموز بعنوان انسان‌های متعالی یاد کرد .

حجت الاسلام علی کارگر افزود: شهدای دانش آموز با سن کم، اما با آگاهی و از جان گذشتگی راهی جبهه‌ها شدند.

وی تصریح کرد : شهدا در وصیت ‌نامه‌های خود همواره بر پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب تاکید داشتند که امروز هم دشمن این دو موضوع را هدف قرار داده است.

وی اضافه نمود : شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آنها در مدارس بین نسل جوان گسترش یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار دارد، گفت: باید فرهنگیان در کنار مسایل آموزشی، فرهنگ سازی اهداف شهیدان درمیان دانش آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام کارگر بر ادامه راه شهیدان تاکید کرد و افزود : ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب کردیم و نگذاشتیم پای دشمن به کشور باز شود و امروزه هم دانش آموزان ما همانند شهدای دانش آموز آرمان های آنها را ادامه می دهند.
در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش بهاباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت : یادواره شهدای دانش آموز، معرفت، ایمان و اخلاص شهدا، امیدبه آینده و ولایت مداری شهدا را یاداوری می کند و شهید فهمیده با ایمان، ولایت مداری و امید به آینده نارنجک به خود بست و با آن قلب کوچک خود زیر تانک رفت و تانک دشمن را منهدم کرد.

علیرضا قطب الدینی با بیان اینکه یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگیان هستند ادامه داد: حضور ۳۰۰ هزار شهید که یک پنجم شهدای کشور از قشر دانش‌آموز و فرهنگی هستند، درس و عبرتی برای ما دارد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و دانش‌آموزی است.

اجرای سرود ، دکلمه ، روایت گری و مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت از دیگر برنامه های این مراسم بود .
شهرستان بهاباد که در ۲۰۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده در دوران دفاع مقدس ۱۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده که از این تعداد ۴۸ شهید دانش آموز میباشند .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha