۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85277383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ محکوم به قصاص در گیلان با بخشش خانواده‌ها نجات یافتند

رشت - ایرنا - مدیرکل زندانهای گیلان گفت: سخاوتمندی و گذشت خانواده‌های مقتولان باعث شد تا ۱۰ محکوم به قصاص در این استان بخشوده شوند.

رضا محمدی‌اصل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش‌های مجموعه فرهنگی اداره کل زندان‌ها، مددکاران و همچنین با سخاوتمندی و گذشت خانواده اولیای دم و حضور موثر مقامات قضایی و ریش سفیدان، توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های لازم این زندانیان را به کانون اجتماع و خانواده بازگردانیم.

وی افزود: بخشش این محکومان به قصاص که باید طی روزهای اخیر شاهد قصاص آن‌ها می بودیم، بسیار ارزشمند و قابل تحسین است و گسترش این فرهنگ می تواند رمزی برای هم افزایی در جامعه باشد.

وی عنوان کرد: ضمن آنکه نجات یافتگان از قصاص قطعی نیز می‌توانند با بهره گیری از برنامه‌ها و مهارت‌های اصلاحی، فرهنگی و تربیتی که در دوران تحمل محکومیت کسب کردند، برای آینده‌ای بهتر گام‌ بردارند.

مدیرکل زندان‌های گیلان بیان کرد: کنترل خشم و حفظ خونسردی امری است که باید در تک تک افراد جامعه تقویت شود زیرا ریشه بسیاری از جرائم خشن از جمله قتل‌ها عصبانیت و فقدان مهارت کنترل خشم است که انتظار می‌رود افراد در معرض تهدید، بهداشت روانی را جدی بگیرند و آن را مدیریت کنند.

محمدی اصل اضافه کرد: علاوه بر تلاش مسئولان اداره کل زندانهای گیلان در زمینه بخشش محکومین به قصاص که فقط طی امسال 10 محکوم به قصاص را نجات داد ایجاد اشتغال و فراگیری حرفه برای زندانیان نیز بخشی از عملکرد این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس ۸۵ کارگاه تولیدی راه اندازی شده که حدود ۲ هزار زندانی در رشته‌های مختلفی همچون پرورش گل، گیاه و قارچ، برق، لوله‌کشی، صنایع دستی، جوشکاری، معرق و سایر حرفه‌ها مشغول بکار هستند.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم آن است که ۷۵ درصد از محکومین حاضر در زندان لاکان رشت در کارگاه‌ها حضور یافته و برای آنان زمینه اشتغال فراهم شود که طبق پیش‌بینی های انجام شده حدود ۵۰ درصد از زندانیان تا پایان امسال در این کارگاه‌ها مشغول بکار می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha