معاون علمی رییس جمهوری عازم سوئیس شد

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری برای شرکت در نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل عازم سوئیس شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل در ژنو با محور نقش علم و فناوری در توسعه عدالت عمومی و صیانت از حقوق بشر برگزار می‌شود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی درمورد حضور خود در این نشست و موضوع سخنرانی در آن گفت: محتوایی که در این رویداد ارائه می کنم بر محور توسعه علم و فناوری به عنوان یکی از گفتمان‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران، نقش علم و فناوری در تعامل هرچه بهتر میان کشورها، توسعه عدالت محوری و حفظ حقوق بشر است.

وی افزود: با توجه به اینکه علم و فناوری یکی از ابزارهای کارآمدی است که عدالت عمومی را توسعه می‌دهد و به هر میزان که نقش دانش و فناوری در زندگی مردم توسعه پیدا کند، شاهد گسترش عدالت خواهیم بود، بر همین اساس، سخنرانی من ناظر به این حوزه خواهد بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: حوزه علم و فناوری از موضوعات مورد پذیرش همه کشورها است و بر همین اساس می‌تواند محور و مبدأ بسیار خوبی برای گسترش تعاملات بین‌المللی و همکاری بین کشورها باشد؛ یکی از ستون‌های اصلی دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی حوزه علم و فناوری و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در این عرصه است.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تحولات ایران در حوزه علم و فناوری، افزایش رفاه مردم با استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری، راهبردهای ایران در مقابله با ویروس کرونا، راهکارهای فناورانه ایران برای ارتقای سلامت جامعه، اشتغال فناورانه و حل معضلات اجتماعی با فناوری‌های نرم از مهم‌ترین محورهای سخنرانی دهقانی فیروزآبادی در این نشست است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در این سفر علاوه بر سخنرانی در نشست مجمع کمیسیون اجتماعی سازمان ملل قرار است از مجموعه سرن (CERN) یا سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان بازدید کند.

دیدار با مدیرکل سازمان مالکیت معنوی از دیگر برنامه های دهقانی فیروزآبادی در این سفر است.

به گزارش ایرنا، شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (United Nations Economic and Social Council) با نام کوتاه اکوسوک (ECOSOC) یکی از ۶ رکن اصلی سازمان ملل متحد است.

این شورا مسوولیت توجه و رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی و امور مربوط به ۱۵ آژانس تخصصی و هشت کمسیون عملکردی و پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل را به عهده دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری سه شنبه هفته گذشته به دعوت رسمی معاون نخست‌وزیر روسیه به مسکو سفر کرد.

دیدار با دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه و آندره فورسنکو دستیار علمی رییس جمهوری روسیه و بازدید از برخی مراکز علمی و فناوری از جمله در حوزه هواپیماسازی و داروهای نوترکیب از برنامه‌های دهقانی فیروزآبادی در این سفر بود. در این دیدارها درباره تقویت همکاری دوجانبه در حوزه علمی و صنعت دانش‌پایه گفت و گو شد.

وی همچنین ۲۶ مهرماه به منظور توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ازبکستان راهی تاشکند پایتخت این کشور شد.این سفر در پی دعوت وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در رویداد هفته بین‌المللی نوآوری ازبکستان انجام شد.

دهقانی فیروزآبادی در جریان این سفر ضمن دیدار با وزیر نوآوری ازبکستان با وزیر صنعت این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

معاون علمی رییس جمهوری ۲۴ و ۲۵ شهریورماه نیز در نشست سران گروه ۷۷ که با موضوع «چالش های رایج توسعه: نقش علم و فناوری و نوآوری» در کوبا برگزار شد، شرکت کرد.

وی همچنین ۲۱ تیرماه به همراه رییس جمهوری به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمباوه برای معرفی دستاوردهای علمی ایران سفر کرد.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha