ازبکستان ۱.۵ میلیون دلار برای حمایت از ساکنان نوار غزه اختصاص داد

تهران – ایرنا – شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، اعلام کرد دستور تخصیص ۱.۵ میلیون دلار به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را صادر کرده است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از میدل ایست مانیتور، رئیس جمهور ازبکستان گفت: ما صمیمانه ابراز همدردی می کنیم و به همه خانواده های قربانیان تسلیت می گوییم. من تصمیم گرفتم ۱.۵ میلیون دلار به آنروا اختصاص دهم تا تمام کمک های ممکن را به ساکنان نوار غزه ارائه کند.

به گفته شیرزد اسدوف، سخنگوی ریاست جمهوری ازبکستان در تلگرام، میرضیایف این خبر را در نشستی درباره پروژه های برق آبی اعلام کرد.

میرضیایف گفت جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطین بحران انسانی در منطقه را تشدید می کند و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

وی افزود: ما همبستگی قوی خود را با مردم فلسطین اعلام می کنیم و از حق آنها برای ایجاد کشور مستقل خود مطابق با قطعنامه های قبلی مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت می کنیم.

میرضیایف گفت: ارتش اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را در آخر هفته گذشته به نوار غزه - از جمله خانه‌ها و بیمارستان‌ها - که از زمان حمله غافلگیرانه حماس در ۷ اکتبر تحت حملات هوایی بی‌امان بوده است، گسترش داد.

بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۸۵۲۵ فلسطینی اسرائیلی در این درگیری کشته شده اند. بر اساس آمار رسمی تاکنون ۳۵۴۲ کودک در غزه نیز کشته شده اند.

محاصره نوار غزه همچنین باعث قطع دسترسی غزه به منابع سوخت، برق و آب و کاهش ارسال کمک هایی شده است که تلاش بر برآوردن نیازهای بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه دارد.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و ششمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل‌آویو قرار دارد. این در حالی است که مقام‌های آمریکایی و متحدانش در اروپا از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر دیروز (سه شنبه) خبر داده بود که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha