۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85277088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دلیل استقرار ده‌ها تانک از سوی ارتش مصر در گذرگاه رفح چیست؟

تهران-ایرنا- رسانه های رژیم صهیونیستی از استقرار تجهیزات نظامی از سوی مصر در گذرگاه رفح با غزه خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، منابع صهیونیستی اعلام کردند که مصر ده‌ها تانک و نفربرزرهی در نزدیکی گذرگاه رفح با غزه مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی "تایمز اسرائیل" تصاویری از استقرار ده‌ها تانک و خودرو و نفربر زرهی در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی منتشر کرده است.

این رسانه مدعی شد: استقرار تجهیزات سنگین در نزدیکی گذرگاه رفح بیانگر این واقعیت است که مصر از سرازیر شدن دهها هزار آواره در نتیجه جنگ در غزه هراس دارد.

این رسانه صهیونیست آورده است: مصر به معاهده سازش با اسرائیل که در سال ۱۹۷۹ به امضا رسیده، درباره نیروهای مجاز در شبه جزیره سیناء پایبند است؛ هر چند که اسرائیل پیش از این به مصر اجازه استقرار نیروهای بیشتر برای مبارزه با "تروریسم" را داده است.

گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی میان مصر و غزه است که از زمان شروع جنگ در هفتم اکتبر به روی مسافران بسته شده و فقط فعالیتش به ورود کامیون‌های کمکهای انسانی به غزه محدود شده است.

«ضیاء رشوان» از مسئولان مصری گفت که شمار کامیون های حامل کمک از اراضی مصر به سمت غزه به ۲۵۰ کامیون رسیده است.

این درحالی است که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح خود برای اسکان ساکنان غزه در سیناء پرده برداشته است که با مخالفت شدید مصر روبرو شده است.

با این حال، رای الیوم گزارش داد که شرایط گذرگاه رفح بسیار نگران کننده و سئوال برانگیز است؛ به ویژه پس از تجهیز بیمارستان صحرایی در سیناء و اینکه سرآغاز طرح قدیمی کوچاندن است؟

«زهدی الشامی» سیاستمدار مصری گفت: باید درباره ترتیبات امنیتی مربوط به گذرگاه شفافیت صورت گیرد که گذرگاه رفح را اسرائیل بسته یا مصر و نقش آمریکا در این ترتیبات امنیتی چیست؟

قرار است امروز چهارشنبه گذرگاه رفح برای یک روز به منظور خروج اتباع خارجی و انتقال 81 شهروند فلسطینی که دچار جراحت شدید شده اند، باز شود و این زخمی ها در بیمارستان صحرایی مصر مداوا شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha