پرنده فروشان  اصفهانی  باید به خارج  شهر نقل مکان کنند

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پرنده فروشی‌های ذبحی مثل مرغ و خروس و اردک فعال در این شهر باید به خارج شهر منتقل شوند زیرا امکان توسعه مجتمع صنفی این نوع فعالیت داخل شهر مقدور نیست.

به گزارش ایرنا، امیر حسین ماه‌آور پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: در گذشته واحدهای پرنده فروشی ذبحی زیادی در شهر اصفهان فعال بود که برخی از آنها به دلیل اجرای طرح‌های عمرانی، ساماندهی مشاغل و فضاهای شهری تغییر کاربری دادند و جابه جا شدند.

وی افزود: سال ۹۱ طرح مجتمع صنفی پرندگان ذبحی در زمینی به وسعت ۹۰۰ مترمربع حدفاصل پل تمدن و جاده فرودگاه در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان به گنجایش ۲۰ واحد صنفی طراحی و اجرا شد و تعدادی از این واحدها نیز به متقاضیان واگذار شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اما مجتمع صنفی موجود، ظرفیت پذیرش تمامی واحدهای صنفی پرنده فروش را ندارد و توسعه آن نیز مغایر با قانون است و برای ساماندهی این صنف باید فکری برای انتقال آنها به خارج از محدوده شهری کرد.

وی ادامه داد: اجرای مجتمع صنفی پرندگان بومی (ذبحی) و فروشندگان موتورسیکلت‌، دو پروژه‌ای است که مشکلات حقوقی داردو در صدد رفع این مشکلات هستیم.

ماه‌آور پور ادامه داد: ۷۰ واحد صنفی فروش پرندگان ذبحی در خیابان‌های مسجد سید، عطار نیشابوری، ولی عصر(عج) و تعداد هم به صورت پراکنده در سایر نقاط شهر اصفهان فعال هستد که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی باید به مکان دیگری منتقل و ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: دایره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با صنوف متخلف مطابق قانون برخورد خواهد کرد و واحد صنفی آنها را تعطیل می‌کند اما پس از مدتی مجدد مشغول به فعالیت می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha