بهداشت کار در واحدهای تولیدی فراتر از تشریفات است

ساوه - ایرنا - مدیر کل منابع انسانی بنیاد مستضعفان گفت: برنامه های ایمنی و بهداشت کار و مسایل محیط زیستی در شرکت های زیر مجموعه این بنیاد نه به صورت تشریفاتی بلکه به عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، «احسان جهاندیده»‌ روز سه شنبه شورای منابع انسانی گروه بنیاد مستضعفان با محوریت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: محرومیت زدایی مهمترین رسالت بنیاد مستضعفان است که شرکت ها و واحدهای تولیدی زیر مجموعه آن در راستای تحقق این هدف تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: این بنیاد با راه اندازی این شرکت ها کسب سود را برای اجرا طرح های محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور دنبال می کند اما در سوداوری شرکت ها نفع عمومی جامعه نیز ارجهیت داده می شود.

جهاندیده با اشاره به اهمیت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در واحدهای تولیدی افزود: هرچند قوانین و آیین نامه های مختلفی برای رعایت این مساله به شرکت ها ابلاغ شده است بنیاد مستضعفان این مقوله را به صورت تشریفاتی دنبال نمی کند.

وی گفت: این بنیاد در زیر مجموعه های خود رعایت بهداشت کار، ایمنی، سلامت و محیط زیست را به عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال کرده و شفافیت در حوادث کار را مهمترین گام شرکت ها برای رعایت این موازین می دادند.

مدیرکل منابع انسانی بنیاد مستضعفان یادآور شد: شفافیت لازمه تکمیل و توسعه فعالیت های (HSE) است و هرگونه حوادث و اتفاقات ناشی از کار به صورت شفاف و دقیق و بدون هیچگونه ملاحظه ای باید مورد رصد و بررسی دقیق قرار گیرد و هرگونه مخفی کاری مانع از بهبود شرایط در این حوزه خواهد شد.

بهداشت کار در واحدهای تولیدی فراتر از تشریفات است

مدیرعامل شرکت به‌تام روانکار نیز در این جلسه گفت: این شرکت با تولید ۳۰ هزار تن انواع گریس، روغن موتور و ضد یخ سهم ۶ درصدی در تامین نیاز کشور دارد.

«مهدی رفیعی» با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲ میلیون دلار به سه کشور عراق، روسیه و ارمنستان صادرات محصول دارد و بازارهای جدیدی در ۲ کشور دیگر نیز شناسایی شده است یادآور شد: از سال گذشته تا کنون با استفاده از توان دانش داخلی ۵۹ محصول جدید گریس و امسال نیز ۳۶ محصول جدید انواع روغن را تولید و بخشی از نیاز کشور برای این گونه محصولات بی نیاز کرده ایم.

وی افزود: محصولات این شرکت در راستای حمایت از مصرف کنندگان با نرخ دولتی و بر مبنای ۱۴۰۱ ارائه می شود و هم هم اکنون ۱۸۳ نفر به صورت مستقیم در شرکت و پنج هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در نمایندگی ها مشغول بکار هستند.

شورای منابع انسانی گروه بنیاد مستضعفان با محوریت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) به منظور ارایه آخرین دستاوردها و مدل های ارائه شده در این زمینه برگزار و از شرکت به‌تام روانکار از شرکت های وابسته به این بنیاد به عنوان برترین در بین ۱۸۰ شرکت تقدیر شد.

بهداشت (Health)، ایمنی (Safety) و محیط زیست (Environment) سه اصل اساسی در پایه ریزی قوانین بهداشت حرفه ای هستند که به کمک آنها می توان در راستای فراهم آوری، حفاظت و بالا بردن سطح سلامت نیروی کار گام برداشت.

بهداشت کار یا مهندسی بهداشت در ساختار اچ اس ای شامل دانش های پیش بینی، تشخیص، ارزیابی و در نهایت کنترل خطرهای بهداشتی در محیط کار است که ریشه در بسیاری از علوم مانند شیمی، فیزیک، مهندسی، ریاضیات، پزشکی، فیزیولوژی، آمار و نیز علوم انسانی دارد.

هدف از ایجاد دانش HSE تأمین، نگهداری و بالا بردن سلامت و تندرستی کارگران و در نهایت، ایمن نگهداشتن جامعه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha