۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85276479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیوان محاسبات نقش مهمی در مصرف بجای اعتبارات دارد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دیوان محاسبات از نهادهای خوش نام کشور است، گفت: این نهاد نقش مهمی در مصرف بجای اعتبارات دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» روز سه شنبه در دیدار با مسئولان دیوان محاسبات استان ایلام، اظهار کرد: با نظارت دیوان محاسبات بر دخل و خرج دستگاه های اجرایی، هزینه ها مشخص و شفاف می شود.

وی بیان کرد: مجلس وقتی بودجه را برای دستگاه های اجرایی تصویب می کند، قاعدتا باید روی هزینه های آن نیز نظارت داشته باشد، نقش دیوان محاسبات در این زمینه بسیار اساسی و مهم است.

امام جمعه ایلام افزود: مردم به این نهاد اعتماد دارند چرا که تخصص و تعهد در این نهاد به خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: اگر مواردی از تخلف در یک دستگاه اجرایی وجود داشته باشد، کارشناسان دیوان محاسبات نباید تحت تاثیر قرار گیرند و کرامت و عزت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مدیران باید در وظایف خود مغلوب وسوسه ها نشوند، عنوان کرد: مدیران باید در حساب و کتاب ها، آخرت و دین را در نظر بگیرند، نباید دین را به دنیا فروخت و این مهم سرلوحه کار مدیران باید باشد.

امام جمعه ایلام افزود: مدیریت در نظام اسلامی یک فرصت برای خدمات رسانی به مردم است، باید کاری کرد که مدیریت ها باعث آثار و بازتاب مثبت در جامعه شود.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: عملکرد مدیریت فقط بُعد فردی نیست و آثار آن تمام جامعه را فرا خواهد گرفت، این عملکرد بازخورد نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: عملکرد مثبت مدیریت باعث خوش بینی مردم به نظام می شود و عملکرد منفی بازخورد اجتماعی بسیار بدی در جامعه دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه پیشگیری باید سرلوحه کار دیوان محاسبات قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ممکن است مدیران در ابتدای راه با قوانین به خوبی آشنا نباشند، لذا دیوان محاسبات مدیران را با قوانین آشنا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha