کسب ۲۵ مدال در مسابقات جهانی، نشانه ظرفیت بالای مهارت‌آموزان ایرانی است

گرگان- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: کسب ۲۵ مدال در مسابقات جهانی مهارت در چند سال گذشته، نشانه ظرفیت تخصصی بالای مهارت‌آموزان و متخصصان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌حسین شهریور روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت در گرگان یکی از دلایل این موفقیت‌ها را توجه به برگزاری مطلوب مسابقات ملی مهارت دانست و گفت: میزبانی گلستان از این رویداد، سرآغاز شناسایی ظرفیت‌های جوان و دارای ایده‌های بکر در بخش‌های گوناگون است که می‌تواند به تقویت زیرساخت‌های فنی و تخصصی کشور منجر شود.

وی بیان کرد: حمایت‌های شرکت‌های بخش خصوصی برای برگزاری مسابقات و تامین مالی نفرات شرکت‌کننده، سهم عمده‌ای در میزبانی این مسابقات داشت که تداوم این حمایت‌ها با چشم‌انداز بلند مدت می‌تواند مشکل اشتغال جوانان را از طریق مهارت‌آموزی برطرف کند.

شهریور افزود: رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای، توجه بیشتر به رشته‌های مهارتی و ترغیب جوانان برای یادگیری آن با هدف ایجاد شغل است.

وی ادامه داد: نیاز آینده بازار به مهارت آموزان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین تاکید دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه، موجب برنامه ریزی برای آموزش این تخصص‌ها به ۵۰۰ هزار نیروی کار در حوزه اقتصاد دیجیتال است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نفرات برتر مسابقات ملی مهارت راهی مسابقات آسیایی، مسابقات مهارت روسیه و رقابت‌های جهانی فرانسه اعزام می‌شوند.

وی با تقدیر از میزبانی شایسته گلستان از بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت ادامه داد: این استان می‌تواند قطب آموزش‌ تخصصی فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوظهور باشد که تحقق آن به ایجاد مراکز آموزش تخصصی نیاز دارد.

شهریور ادامه داد: طبق پیش‌بینی متخصصان، با حرکت رو به رشد فناوری تا چند سال آینده حدود ۴۰ درصد مشاغل فعلی از بین خواهد رفت و مهارت‌ جدید با تکیه بر هوش مصنوعی جایگزین آن خواهند شد که در این شرایط لازم است نیروی کار مشاغل موجود خود را به فناوری‌های جدید مجهز کنند.

کسب ۲۵ مدال در مسابقات جهانی، نشانه ظرفیت بالای مهارت‌آموزان ایرانی است

وی یادآور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۱۲ استاندارد آموزشی در ۱۴ حرفه کلیدی با رویکرد فناوری‌های نوظهور تهیه کرده که در آینده نزدیک آموزش ها بر اساس آن ارائه خواهد شد.

هیات داوران بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت پس از رقابت ۱۱۴ شرکت کننده از ۲۸ استان، در رشته‌های فناوری طراحی گرافیک، پردازش ابری، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزار برای کسب و کار، فناوری‌های وب و توسعه نرم‌افزارهای موبایل نفرات برتر را به شرح ذیل معرفی کردند:

در رشته فناوری طراحی گرافیک، «راضیه آقاباباپوربهنمیری» از استان قم به مدال طلا دست یافت و «امیر امینی‌جونقانی» از استان اصفهان دوم شد و «زهرا پاشنه‌طلا» از استان فارس در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رشته پردازش ابری، «امیر بکایی»، «علیرضا پورچالی» و «امیرعلی رباط‌جزی» به ترتیب از استان‌های اردبیل، قم و مازندران اول تا سوم شدند.

در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، «آروین یهمن‌یار» از استان گیلان، «سیدآرشام غفاری‌زاده» و از استان البرز و «محمدحسین هراتیان» از چهارمحال و بختیاری اول تا سوم شدند.

در رشته راهکارهای نرم‌افزار برای کسب و کار، «شهاب‌الدین بختیاری» از استان قم و «مهرداد شیروانی» از استان خراسان شمالی اول و دوم شدند و جایگاه سوم مشترک به «نیوشا نذری‌دوست» از البرز و «مانی آگاه‌ اسماعیل‌زاد» از استان قزوین رسید.

همچنین «امیرعباس قاسمی»از استان قم، «علیرضا مردانی‌پور» از استان‌ سکوهای اول و دوم رشته فناوری وب را از آن خود کردند و در این بخش «امیرحسین لطفی» از استان زنجان، «وصال ژولانژاد» از خوزستان و «امید عبدالرحمانی» از فارس به طور مشترک سوم شدند.

در رشته توسعه نرم‌افزارهای موبایل نیز «احسان نرمانی‌کهنموئی» از آذربایجان شرقی و «مهران فرجی‌باغچه‌میشه» از آذربایجان غربی اول و دوم شدند و «آرمین آصفی» از البرز، «محمدامین امانی» از کرمانشاه و «پرهام هاشم‌آبادی» از گلستان بطور مشترک سوم شدند.

بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۶ تا هشت آبان با حضور ۱۱۴ شرکت کننده از ۲۸ استان در ۶ رشته فناوری طراحی گرافیک، پردازش ابری، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزار برای کسب و کار، فناوری‌های وب و توسعه نرم‌افزارهای موبایل در گلستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha