میزبانی مسابقات بین‌المللی مهارت به گلستان واگذار شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: با توجه به فراهم‌بودن زیرساخت‌های لازم فنی و تجهیزاتی، میزبانی مسابقات بین‌المللی مهارت در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات به این استان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمزه کرایلو روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت در گرگان اظهار کرد: میزبانی ۲ دوره مسابقات ملی مهارت، فرصت مناسب ارزیابی از زیرساخت‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت را در اختیار گلستان قرار داد که تلاش می‌کنیم با رفع نقاط ضعف، دوره‌های بعدی مسابقات ملی و سپس مسابقات بین‌المللی را با قدرت بیشتر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری دومین دوره مسابقات مهارتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در رده سنی نوجوانان مهم‌ترین میزبانی چند ماه آینده گلستان پس از مسابقات ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان به میزبانی از ۳۰ عکاس ملی برای به‌تصویرکشیدن جاذبه‌های برداشت زعفران در روستای وامنان اشاره کرد و گفت: گلستان‌ جزو استان‌های دارای ظرفیت فراوان در بخش کشاورزی است که با معرفی استعداد و جاذبه آن، می‌توان بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنایع تبدیلی ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: خام فروشی و نداشتن زنجیره کامل محصولات کشاورزی از مشکلات اساسی کشاورزی گلستان است که برگزاری مسابقات عکاسی مهارتی و معرفی محصولات می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

کرایلو افزود: با تبلیغ هر چه بیشتر محصولات کشاورزی، می‌توان زمینه‌ رونق اقتصاد گردشگری و گردشگری کشاورزی را در گلستان‌ فراهم کرد.

وی ادامه داد: برای برگزاری بیست و یکمین مسابقات ملی مهارتی در گلستان در کنار تیم‌های پشتیبان، از ظرفیت خیرین هم به خوبی استفاده شد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم استفاده از ظرفیت خیرین را در حوزه مهارتی افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان‌ گفت: راه‌حل کوتاه، علاج‌بخش و سریع کاهش مشکلات اشتغال کشور، تقویت حوزه مهارتی است.

بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت از ۶ تا هشت آبان با حضور ۱۱۴ شرکت کننده از ۲۸ استان در ۶ رشته فناوری طراحی گرافیک، پردازش ابری، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزار برای کسب و کار، فناوری‌های وب و توسعه نرم‌افزارهای موبایل در گلستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha