گرد و غبار در شهرستان زیرکوه ادارات و مدارس را تعطیل کرد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ادارات و مدارس شهرستان‌ زیرکوه به علت افزایش گرد و غبار و براساس مصوبه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان، امروز (سه‌شنبه) تعطیل شد.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور و ایستگاه حاجی آباد، کیفیت هوای شهرستان زیرکوه امروز با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد و بررسی شاخص کیفیت هوا همچنین براساس پیشنهاد کمیته تخصصی ذیل کارگروه مدیریت شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار ضمن هماهنگی و اخذ تاییدیه مقامات ارشد استان، به دلیل افزایش باد، گرد و غبار، تداوم و پایداری آلودگی هوا و نیز قرار داشتن در وضعیت خطرناک، تمامی دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی شهرستان زیرکوه از ساعت ۹ امروز تعطیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: واحدهای امدادی و بخش‌های کشیک دستگاه‌های خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند.

وی اشاره به اینکه این مصوبه به منظور کاهش ترددها و حفظ سلامت شهروندان اتخاذ شده است گفت: مدیران دستگاه‌های استانی و فرماندار باید نسبت به مدیریت اصناف، کارگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی و اماکن ورزشی به ویژه اماکن روباز شهرستان نیز برنامه ریزی و اقدام کنند.

همچنین براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوا امروز در بیرجند نیز کیفیت هوا با شاخص ۱۴۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

زیرکوه یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان است که مرکز آن با بیرجند ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی دیروز نسبت به وزش باد شدید برای روز سه‌شنبه و کاهش محسوس دمای هوا در پایان هفته هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

براساس شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

خراسان جنوبی در ردیف ۶ استان اول غبارخیز کشور قرار گرفته و بیش از یک سوم مساحت استان جزو کانون‌های داخلی گرد و غبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha