طراحی گواهینامه ۲ زبانه /ترافیک کلانشهرها و جاده‌ها تا سه سال آینده قفل می‌شود

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آماده‌سازی گواهینامه ۲ زبانه گفت: ایران با ۷۲ کشور قانون تبادل گواهینامه دارد و ۱۳ کشور نیز تبادل گواهینامه در دستور کار است که با صدور گواهینامه دو زبانه نیاز به صدور گواهینامه بین المللی برای رانندگی در این کشورها نیست.

به گزارش ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر رور سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان تسلیت به مردم مظلوم غزه اظهار داشت: امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.

وی به موضوعات ترافیکی کشور پرداخت و گفت: سالانه ۳۵ میلیارد تردد شهری و ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کشور داریم که طی ۶ ماه نخست سال این امار رشد ۵.۷ درصدی داشته است.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در مورد گواهینامه بین المللی ما با ۷۲ کشور قانون تبادل گواهینامه داریم ضمن آنکه با ۱۳ کشور نیز تبادل گواهینامه در دستور کار است.

وی از آماده سازی گواهینامه دو زبانه بر اساس کنوانسیون ژنو در راهور خبر داد و گفت: این گواهینامه دو زبانه که در یک طرف عکس مالک گواهینامه و مشخصیات فرد به زبان فارسی و در پشت گواهینامه به زبان انگلیسی نوشته شده و مجوزهایی که فرد برای رانندگی دارد اعم از موتورسیکلت، پایه یک، پایه دو و پایه سه و ویژه مشخص شده است.

هادیانفر تاکید کرد: این گواهینامه به رانندگانی که در خارج رانندگی می کنند یا خارجیانی که در داخل ایران رانندگی می کنند، قابل استفاده است و نیاز به دریافت گواهینامه بین المللی ندارند.

وی به رنگ بندی گواهینامه ها نیز اشاره کرد و افزود: رانندگان در سه بخش سطح ارزیابی و دسته بندی می شوند؛ راننده خوب، خیلی خوب با رنگ نقره‌ای و رانندگان عالی به گواهینامه طلایی ارتقا پیدا خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بر اساس این رنگ بندی مزایای ویژه و تخفیفاتی در جرایم دیده شده است که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده و به مجلس ارسال می شود.

وی همچنین به کتابچه جدید آیین نامه اشاره کرد و گفت: این کتابچه ساده سازی و مطالب اضافه از آن حذف شده است و با یک سوم قیمت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

آغاز طرح شماره‌گذاری خودرو درب منزل

سردار هادیانفر اعلام کرد: از امروز - نهم‌ آبان - شماره‌گذاری خودروها به سه صورت شامل «شماره‌گذاری حضوری»، «خدمات اینترنتی» و «خدمات درب منزل» عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد اقدامات مربوط به شماره گذاری خودروها به صورت اینترنتی و از طریق برنامه کاربردی انجام می‌شود، افزود: شماره گذاری خودرو در درب منازل خدمت جدیدی است که برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، معلولان، افراد کهنسال که مراجعه حضوری برای آنان سخت است و همچنین سایر افرا متقاضی انجام می شود.

به گفته فرمانده راهور، اجرای این طرح به صورت آزمایشی در تهران اجرا می شود و متقاضیان می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و همکاران راهور فردای همان روز تمام مراحل شماره‌گذاری را درب منزل انجام خواهند داد.

سردار هادیانفر توضیح داد: خودروهای ویژه‌ای برای این کار در نظر گرفته شده و تمامی امکانات تعویض پلاک در آن تعبیه شده است تا به سیستم مراکز تعویض پلاک متصل باشند.

تا سه سال آینده ترافیک کلانشهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد

رییس پلیس راهور فراجا با انتقاد از اجرا نشدن طرح اسقاط خودروهای فرسوده، هشدار داد: با روند کنونی تا سه سال آینده ترافیک در کلانشهرها و جاده‌ها قفل خواهد شد.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه به ازای هر ایرانی ۲ وسیله نقلیه شخصی داریم، گفت: اکنون بیش از ظرفیت کشور خودرو داریم.

وی با اشاره به طرح جدید واردات خودرو و فقدان سرانه برای تولید خودرو داخلی تاکید کرد: متاسفانه هیچ خروجی برای خودروهای فرسوده و اسقاطی وجود ندارد و با این روند شرایط ترافیکی بحرانی را خواهیم داشت.
ادامه دارد...

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha