پیگیر تسهیل روادید سفر به چین هستیم/ ۱۵۰میلیون گردشگر چینی فرصت مناسب برای ایران

تهران- ایرنا- رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: ایران با لغو روادید، سفر گردشگران و تجار چینی را تسهیل کرده است، ما هم پیگیریم و امیدوارم چینی‌ها هم با تسهیل صدور روادید شرایط سفر شهروندان ایرانی را آسان‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، تقریبا هر جایی که می‌رویم گردشگران چینی را می‌بینیم، در خیابان، موزه، بازار، اماکن فرهنگی و تاریخی، حتی در دل طبیعت؛ مردمانی از شرق آسیا که حالا بعد از خروج از کرونا عزم کرده‌اند جهان را ببینند و در یک سال اخیر وزارت میراث فرهنگی تلاش کرده است ایران را نیز برای چینی‌ها به خوبی معرفی کند تا جزو مقاصد اصلی گردشگران چینی قرار گیرد.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد تقاضای سفر به ایران از سوی گردشگران چینی افزایش یافته است و به گفته علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفت ماه گذشته حدود ۵۰ هزار گردشگر چینی به ایران سفر کرده اند، روندی که با توجه به سفر لو اینگ چوانگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین به ایران و تشکیل نخستین کمیته فنی همکاری‌های گردشگری دو کشور شتاب بیشتری هم خواهد کرد.

این در حالی است ایران روادید سفر برای گردشگران چینی را به صورت یک‌طرفه لغو کرده است و در همه مذاکراتی که میان مسئولان و فعالان گردشگری دو کشور صورت می‌گیرد این نکته مورد تاکید است که لغو یا تسهیل صدور روادید برای گردشگران و تجار ایرانی بر توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی و روابط گردشگری دو کشور موثر خواهد بود.

پیگیر تسهیل روادید سفر به چین هستیم/ ۱۵۰میلیون گردشگر چینی فرصت مناسب برای ایران
علاء‌الدین بروجردی - رئیس انجمن دوستی ایران و چین

۱۵۰ میلیون گردشگر چینی فرصت مناسبی برای افزایش جذب گردشگر به ایران است

علاء‌الدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره به تسهیلات و شرایطی که ایران برای گردشگران و شهروندان چینی بر سفر به این کشور ایجاد کرده است، گفت: امیدوارم طرف چینی هم شرایط آسان‌تری برای صدور روادید و سفر گردشگران، تجار و علاقه‌مندان ایرانی سفر به چین فراهم سازد و بیش از پیش شاهد گسترش همکاری گردشگری بین دو کشور باشیم.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین گفت: سالانه حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم چین به عنوان گردشگر به کشورهای مختلف جهان سفر می‌کنند، این ظرفیت بزرگ و فرصت مناسبی برای افزایش جذب گردشگر در ایران و تقویت صنعت گردشگری کشور است.

پیگیر تسهیل روادید سفر به چین هستیم/ ۱۵۰میلیون گردشگر چینی فرصت مناسب برای ایران
گردشگران چینی در کاخ سعدآباد

بروجردی تصریح کرد: روابط ایران و چین قدمتی چند هزار ساله دارد و به ویژه در زمینه جاده ابریشم دریایی و زمینی، دو کشور پیوندهای عمیقی دارند. نمادهای متعدد فرهنگی و هنری کهن ایران در مناطق مختلف چین دیده می‌شود و این نشانه تاریخ غنی و کهن روابط دو ملت و دو کشور است و انجمن دوستی ایران و چین هم تلاش دارد این پیوندها را بیش از پیش تقویت کند.

«ایران به طور یک طرفه با چین لغو روادید انجام داده و سفر گردشگران، تجار و شهروندان چینی به ایران را تسهیل کرده است، ما هم پیگیریم و امیدوارم طرف چینی هم با ایجاد تسهیلاتی در زمینه صدور روادید برای شهروندان ایران، شرایطی را فراهم سازد تا سفر شهروندان ایرانی به چین و روند اخذ روادید با سهولت بیشتر انجام شود»

رئیس انجمن دوستی ایران و چین با اشاره جاده ابریشم جدید که در عصر جدید و به ابتکار چین با عنوان یک پهنه - یک راه بار دیگر ظهور و بروز یافته است، حاطرنشان کرد: هنر و فرهنگ و مناسبات فرهنگی و هنری در داد و ستدها و همکاری‌های پیرامون جاده ابریشم نقش مهمی داشته و وجود آثار فرهنگی و هنری کهن ایران در چین و آثار مشابه چین در ایران نشان دهنده جایگاه و نقش برجسته ایران در جاده ابریشم است؛ امیدوارم در ابتکار جدید یک پهنه- یک راه هم ایران مثل قرن‌ها و هزاره‌های گذشته، نقش و جایگاه برجسته در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha