آموزش و پرورش ۲۵۰ هزار نیروی انسانی کم دارد 

بجنورد-ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش بر اساس شاخص های سند تحول بنیادین با کمبود ۲۵۰ هزار نفر نیروی انسانی مواجه است.

محمد وحیدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اعم از معلم، مربی بهداشت، آموزگار، دبیر، مشاوران پرورشی و نیروهای خدماتی است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه، سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش مربوط به بالا بودن شمار نیروهای بازنشسته در این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه کمبود معلم در حالی است که در ابتدای سال تحصیلی معلمان خرید خدمت با لغو ابلاغشان روبه رو شدند گفت: آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری را با کمبود معلم و خالی بودن کلاس ها از معلم آغاز کرد به طوری که ۲۳ هزار کلاس درس بدون معلم ماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع خالی بودن کلاس‌ها از معلم به تایید مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هم رسید، در این زمینه با ورود نیروهای خرید خدمات آموزشی این مشکل مدیریت شد و اکنون کلاس بدون معلم در کشور وجود ندارد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که برای جبران کمبود نیروی معلم، نیروهای بازنشسته می توانند در کلاس های درس حضور یابند اما در این باره انگیزه برای این افراد بویژه پس از اجرای طرح رتبه بندی کاهش یافته است، زیرا پاداش و مزایای بازنشستگان با تاخیر پرداخت می شود و برقراری حقوق با اعمال رتبه بندی هم با کاستی هایی روبه رو است.

وحیدی اظهار کرد: باید انگیزه در آموزش و پرورش برای جذب نیروی معلم افزایش یابد در این زمینه پیگیری هایی انجام شد تا پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی که از سال های قبل مانده است، در اولویت باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha