نام سه دانشگاه اصفهان در جدیدترین رُتبه‌بندی نظام جهانی «شانگهای»

اصفهان - ایرنا - سه دانشگاه از استان اصفهان در جدیدترین رُتبه‌بندی جهانی موضوعی «شانگهای» در سال ۲۰۲۳ میلادی حضور دارند.

به گزارش ایرنا، ۴۲ دانشگاه از ایران در رُتبه‌بندی جهانی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳ حضور دارند که در میان آنها نام سه دانشگاه از استان اصفهان شامل صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و کاشان نیز به چشم می‌خورد.

«شانگهای» یکی از مُعتبرترین نظام‌های جهانی رُتبه‌بندی‌ دانشگاه‌هاست که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای «ژیائوتنگ» چین منتشر می‌شود.

نظام رُتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رُتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی(GRAS) را منتشر کرده که در قالب پنج حوزه کلی شامل مهندسی(۲۳ رشته)، علوم طبیعی(هشت رشته)، علوم زیستی(چهار رشته)، علوم پزشکی(۶ رشته) و علوم اجتماعی(۱۴ رشته) است.

دانشگاه‌های استان اصفهان در این رُتبه‌بندی در هشت رشته محل، بهترین رُتبه‌ها را بدست آوردند که از بین آنها دانشگاه صنعتی اصفهان، بیشترین تعداد رشته محل‌ها را به خود اختصاص داده است.

نام سه دانشگاه اصفهان در جدیدترین رُتبه‌بندی نظام جهانی «شانگهای»

بر اساس این گزارش، دانشگاه صنعتی اصفهان بهترین رُتبه‌های خود را در گروه‌های مهندسی عمران، «علوم و صنایع غذایی» و «علوم و مهندسی ابزارآلات» ( با جایگاه ۲۰۱ تا ۳۰۰)، مهندسی مکانیک(با جایگاه ۳۰۱ تا ۴۰۰) و بیوتکنولوژی و علوم کشاورزی(با جایگاه ۴۰۱ تا ۵۰۰) در میان دانشگاه‌های جهان بدست آورده است.

دانشگاه کاشان نیز در ۲ رشته محل شامل مهندسی مکانیک(با جایگاه ۲۰۱ تا ۳۰۰) و مهندسی شیمی(با جایگاه ۳۰۱ تا ۴۰۰) و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه پزشکی بالینی(با جایگاه ۴۰۱ تا ۵۰۰) در این رُتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

نام سه دانشگاه اصفهان در جدیدترین رُتبه‌بندی نظام جهانی «شانگهای»

۴۲ دانشگاه از ایران در رُتبه‌بندی جهانی موضوعی شانگهای ۲۰۲۳ حضور دارند در حالی که سال گذشته تعداد ۳۴ دانشگاه از کشورمان موفق به کسب رُتبه شدند.

دانشگاه‌های کشورمان در ۱۶۶ رشته محل در رُتبه‌بندی شانگهای حضور دارند که بهترین عملکرد آنها در حوزه‌های مهندسی و علوم پزشکی به ترتیب با ۱۰۱ و ۳۷ رشته محل است.

استان اصفهان از ۱۹۹ موسسه آموزش عالی فعال با حدود ۲۰۸ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۳۹ عضو هیات علمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha