خراسان رضوی نیازمند شیوه‌نامه خاص در تعهدات ارزی است+ فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به دلیل مهاجر پذیر بودن و همسایگی با کشور افغانستان، نیازمند شیوه نامه‌خاص برای رفع تعهد ارزی یا پیمان‌سپاری ارزی صادرکنندگان است.

به گزارش ایرنا، امیررضا رجبی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از سه واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی و قطعه سازی در شهرک صنعتی غیردولتی فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستهای کارشناسی خود پیگیر تسهیل رفع تعهدات ارزی و ایجاد صادرات ریالی برای صادرکنندگان استان خراسان رضوی هستند که امیدواریم این موضوع محقق شود.

وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است که موضوع رفع تعهد ارزی برای شرکتهای تولیدی خراسان رضوی به صورت کاملا قانونی و در چارچوب منافع ملی حل و فصل شود، در هر صورت با ابتکار عملی که شرکتهای تولیدی استان بویژه در حوزه صادرات غیرنفتی داشته اند، میزان صادرات کالا در ۶ ماهه نخست امسال از استان به لحاظ ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رجبی با اشاره به فعالیت ۷۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی فردوسی مشهد گفت: چرخه صنایع غذایی در استان خراسان رضوی تقریبا کامل شده است، این استان پیشینه و تجربه زیادی در صنعت غذا دارد.

به گفته وی، هم اینک صنعت غذا از تامین مواد اولیه گرفته تا خطوط تولید، بسته بندی شامل قوطی کنسرو و بطری شیشه ای و انواع بسته بندی، همچنین شبکه توزیع و فروش در خراسان رضوی کامل است و عمده واحدها جنبه صادراتی نیز دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کامل بودن زنجیره صنایع غذایی یکی از مزیتهای این استان است، در کنار آن برخی از واحدهای صنعتی مشکل کمبود کارگر ساده دارند که به متقاضیان کار پیشنهاد می شود به شرکت صنعتی آمده و در واحدهای آن مشغول به کار شوند.

مدیر عامل یکی از واحدهای تولیدی کنسرو و کمپوت در شهرک صنعتی فردوسی که واحدش مورد بازدید قرار گرفت، به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد پنج خط تولید دارد و عمده تولیدات خود را صادر می کند.

سعید خجسته افزود: امسال به دلیل مشکل رفع تعهدات ارزی، صادرات این واحد تقریبا به صفر رسیده و برخی از بازارهای صادراتی از بین رفته است.

به گزارش ایرنا، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی امروز از ۲ واحد صنعتی تولید رب گوجه فرنگی و همچنین قطعه سازی در شهرک صنعتی فردوسی مشهد دیدن و مشکلات آنها را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید:

یک میلیارد دلار سرمایه افغانستانی‌ها در مشهد، ظرفیتی مغفول

استفاده از ریال در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه ضروری است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha