۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85275437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ میلیارد طرح برق‌رسانی در دامغان اجرا شد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85275437
۱۲۰ میلیارد طرح برق‌رسانی در دامغان اجرا شد

سمنان- ایرنا- مدیر توزیع برق دامغان گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در تاسیسات برق‌رسانی این شهرستان به منظور انجام طرح‌های مختلف در نیمه نخست ۱۴۰۲ محقق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدحسین ترابی روز دوشنبه به رسانه ها ابراز کرد: ۷۰ طرح از ۲۳۰ طرح تعریف‌شده توسعه و تامین برق رسانی شهرستان مهدیشهر در نیمه نخست امسال عملیاتی شد.

وی افزود: احداث چهار کیلومتر از شبکه فشارضعیف هوایی و زمینی و حدود پنج کیلومتر از شبکه فشارمتوسط زمینی و هوایی، از جمله اقدامات این مدیریت بود.

مدیر توزیع برق دامغان گفت: نصب ۱۲ ایستگاه هوایی توزیع برق با مجموع یکهزار و ۹۰۰ کیلوولت آمپر توانست مجموع ظرفیت پست‌های توزیع برق این شهرستان را به عددی بالغ بر ۱۹۹ مگاولت آمپر افزایش دهد.

وی با بیان اینکه ۲۶ کیلومتر از شبکه های فشارضعیف و فشارمتوسط شهرستان دامغان مورد اصلاح و بهینه‌سازی قرارگرفت، افزود: همواره به دلیل کاهش تلفات توزیع، کاهش خاموشی های ناخواسته، افزایش رضایتمندی مشترکان و جلوگیری از قطع درختان در زیر شبکه های توزیع برق تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار مدیریت توزیع برق شهرستان دامغان قرار دارد.

ترابی به مهمترین اقدامات انجام شده در طرح بهارستان در دامغان اشاره کرد و گفت: احداث شبکه فشار متوسط هوایی و نصب یک ایستگاه هوایی به قدرت ۱۰۰ کیلوولت آمپر در روستای کلاته ملا، اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف هوایی به کابل خودنگهدار در روستای آهوانو، احداث شبکه فشارضعیف هوایی جهت تامین برق واحدهای مسکونی روستای قدرت آباد و اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی هوایی به کابل خودنگهدار در روستاهای حسین آباد دولاب برم و کلاته‌ملا به طول ۱۶ هزار متر، از مهمترین اقدام‌های این مدیریت در طرح بهارستان بود.

مدیر توزیع برق شهرستان دامغان افزود: احداث شبکه فشارمتوسط هوایی و پست هوایی روستای کلاته ملا، توسعه فیدر پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه فاز اول، اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی به کابل خودنگهدار در روستاهای شهرستان تعویض و نصب کنتورهای هوشمند به تعداد ۶۴۵ عدد از مشترکان تک‌فاز و سه‌فاز و احداث شبکه فشارمتوسط هوایی و پست هوایی برای تامین برق سایت نهضت ملی مسکن در دیباج، از مهمترین اقدامات شاخص در عرصه خدمت رسانی بود.

به گزارش ایرنا، ۷۰ درصد بار مصرف برق در استان سمنان رویت‌پذیر محسوب می‌شود و از این میزان حدود ۱۰ درصد از مصرف کنترل‌پذیر هستند که سهم بخش صنعت از این کنترل‌پذیری ۳۵۳ عدد کنتور است.

۷۶ و ۱۹ صدم درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، پنج و ۹۹ صدم درصد مربوط به بخش عمومی، یک و ۷۵ صدم درصد مربوط به بخش کشاورزی، یک و ۴۲ صدم درصد مربوط به بخش صنعت، ۱۴ درصد مربوط به بخش تجاری و ۵۹ صدم درصد هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha