۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85275298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان:‌ دشمنان،‌ اقتصاد و فرهنگ ایران را نشانه گرفته‌اند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دشمنان چون نتوانستند با قدرت نظامی،‌ ایران را شکست دهند اقتصاد و فرهنگ کشور را نشانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در یادواره شهدای دانش‌آموز زنجان، با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر در حوزه جنگ اقتصادی و فرهنگی مانور می‌دهند، اضافه کرد: دشمن در جنگ فرهنگی هویت و در جنگ اقتصادی معیشت و هر آنچه را که به آن مربوط است، هدف گرفته، به‌طوری‌که حتی تامین دارو نیز با مشکل برای ایرانیان همراه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به جنگ تحمیلی هشت ساله، اضافه کرد: جنگ ذاتا خوب نیست و آثار زیانبار جسمی، روحی، اقتصادی و اجتماعی دارد چون در جنگ زیرساخت‌ها از بین می‌رود، خانواده‌ها عزیزانشان را از دست می‌دهند و برخی خاطرات دردناک تا پایان عمر، همراه انسان می‌ماند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران کشوری شاه‌ زده بود و با هربار حمله‌ به کشور، قطعه‌ای از خاک کشور جدا می‌شد، گفت: در قطعنامه‌های ترکمنچای و گلستان، بخش‌های بزرگی از خاک ایران جدا شد و در برهه‌ای ۳۲ جزیره که یکی از آنها بحرین بود، از ایران جدا شد.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب، امام راحل به پا خواست و مردم نقش امت را انجام داده و طاغوت را فراری دادند، اضافه کرد: هنگامی که ملت به فکر ساخت کشور بودند، در سال ۵۹ از زمین، هوا و دریا به کشور حمله شد، ژنرال‌های شرق و غرب در مرکز فرماندهی صدام حضور داشتند و ۴۳ کشور در این جنگ رژیم بعث را همراهی کردند ولی در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

در ادامه این مراسم نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این روزها شاهد اتفاقات تلخ زیادی در سراسر جهان به ویژه غزه هستیم، افزود: هرچند این روزها غزه زیر آتش دشمنان است اما ملت ایران و به ویژه جوانان و نوجوانان همواره پشتیبان مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین هستند.

علی اسماعیلی با بیان اینکه تاکنون رژیم غاصب اسرائیل بیش از سه هزار کودک را شهید کرده است، گفت: ما جامعه دانش‌آموزی در کنار مقاومت و اسرائیل خواهیم بود و برای قبله اول مسلمین تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان امروز سرباز ولایت فقیه هستند، اضافه کرد: جوانان و دانش‌آموزان کشور ما ثابت کرده‌اند که همواره پشتیبان ولایت‌ فقیه بوده و در رکاب رهبر معظم انقلاب هستند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان برای نگهبانی از انقلاب و اسلام شهید می‌دهد و تداوم این راه نیز نیازمند آن است که ما حواسمان را جمع کنیم و بصیرت خود را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha