۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85275181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می شود.

«پیام مساعدی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی پیش بینی شده که سرعت وزش آن در برخی از ساعت‌ها به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی شده در چهارشنبه و پنجشنبه ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۲۱۰ و گاهی بیش از سه متر افزایش پیدا کند که در این مدت احتمال وقوع رگبار پراکنده و رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: منطقه اثر وضعیت هشدار در خلیج فارس به‌ تناوب سواحل، فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز تا پایان هفته در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، احتمال رخداد ناپایداری های موقت جوی در برخی نقاط استان بویژه ارتفاعات، دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر با احتمال رخداد ناپایداری جوی و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی، با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ و در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۰، مد اول ساعت ۰۹:۱۰، جزراول ساعت ۱۴:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۳۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha