۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85275103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده ۱۳ تخلف برداشت‌ غیرمجاز معدنی سبزوار روی میز قاضی

سبزوار- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: پرونده ۱۳ مورد برداشت غیرمجاز مواد معدنی از پهنه‌های این شهرستان برای برخورد و احقاق حقوق دولتی به مراجع قضایی ارسال شد.

حسین شریعتمدار تهرانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظارت بر محدوده‌های اکتشافی معادن و بهره‌برداری از معادن یکی از وظایف اداره صنعت، معدن و تجارت است که برای برخورد با متخلفان این حوزه، بازدیدهای مستمری را در برنامه دارد.

وی تصریح کرد: بازرسان این اداره امسال بازدید نظارتی از ۱۵۸ محدوده معدنی منطقه سبزوار و تنظیم گزارش میزان برداشت واقعی انجام شده توسط بهره برداران را صورت داده اند.

شریعتمدار تهرانی گفت: همچنین ۲۱ مورد بازدید مشترک با ادارات و دستگاه های مرتبط از جمله منابع طبیعـی، راه و شهرسازی، محیط زیست و نظام مهندسی معدن از پهنه های معدنی سبزوار انجام شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است که توسعه واحدهای فرآوری در این بخش اهمیت بالایی دارد و در این راستا طی سالیان اخیر، واحدهای فرآوری کنسانتره کرومیت و تیتانیوم در این منطقه ایجاد شده است.

شریعتمدار تهرانی گفت: طرح راه اندازی شهرک صنایع معدنی در بخش "روداب" سبزوار نیز با هدف جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش بهره وری و رشد تولید صنعتی معدنی در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، تاکنون پروانه بهره‌برداری حدود ۸۰ معدن با انواع کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه در شهرستان سبزوار صادر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha