۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85274754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدودف: همکاری روسیه و اروپا در حوزه انرژی متوقف شده است

تهران- ایرنا- دمیتری مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه گفت که همکاری روسیه با اروپا در حوزه انرژی متوقف یا بی‌ثمر شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مدودف معاون فعلی شورای امنیت روسیه یکشنبه اظهار کرد: اروپا به دلیل دور شدن از همکاری با کشور ما در حوزه انرژی، خود را به شیوه‌ای خونین تضعیف کرده است. این همکاری مدتهاست که یا هدر رفته یا متوقف شده است.

وی افزود: آمریکا گاز مایع خود را به سه برابر قیمت به اروپا می‌فروشد و از این موضوع خوشحال است.

مدودف گفت: اتحادیه اروپا هم در عرصه بین‌المللی و هم در خاک اروپا قادر نیست که مستقلا عمل کند. در واقع، همه کشورهای اروپا جلوتر از آمریکا و انگلیس حرکت کرده و دستورات آنها را برای حمایت از رژیم نازی کی‌یف اجرا می‌کنند.

وی اظهار کرد که رویای تبدیل اتحادیه اروپا به یکی از ارکان نظم جهانی از بین‌رفته و این اتحادیه «اعتبار بین‌المللی خود را به عنوان میانجی مناقشه‌ها از دست داده است.»

این در حالی است که سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال اوکراین و روسیه باعث ایجاد شکاف در این اتحادیه شده و کشورهایی مانند مجارستان را بر آن داشته است تا رویکرد متفاوتی اتخاذ کنند.

مجارستان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که با سیاست آمریکا و بروکسل در مورد اوکراین و درگیری با روسیه همراهی نکرده است و از قطع روابط اقتصادی با مسکو خودداری می‌کند. این به تازگی واردات گاز را از روسیه افزایش داد.

پیتر شیارتو وزیر خارجه مجارستان اخیرا هشدار داد: بوداپست دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه را در صورتی که شامل محدودیت‌های جدید در زمینه انرژی باشد تایید نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم‌ها به هیچ وجه کارساز نیست. تحریم‌ها ممکن است به روسیه ضربه و آسیب برساند اما به طور قطع آسیب بیشتری به اقتصاد اروپا و کشورهای اروپایی وارد می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha