طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد. پس از این عملیات همه دنیا شاهد بهم ریختگی و تشتت در فضای تصمیم‌گیری اسرائیل بودند و به آن اذعان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، با اشاره به فرازهایی از سخنان اخیر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سوم آبان ماه جاری خود با دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت ۶۵۵۵ شهید استان لرستان، از جمله اینکه معظم له آمریکا را شریک قطعی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه دانستند، به سردمداری و نقش پررنگ انگلیس خبیث در ایجاد مسایل متعدد در دوره های مختلف تاریخ اشاره کرد و افزود: این استعمارگر پیر در استثمار کشورهای دنیا و ایجاد توطئه و کاشت بذر تفرقه افکنی و تقسیم کشورهای درگیر اختلافات مرزی و قومیتی در مناطق مختلف دنیا از جمله منطقه آسیا و خاورمیانه نقشی اساسی داشت.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، یادآور شد: در واقع کاشت شجره خبیث اسرائیل در منطقه و غصب خاک فلسطین و ایجاد رژیم منحوس صهیونیستی کار انگلیسی ها بود.

وی افزود: اما در مقطعی از تاریخ نقش سردمداری استعمار و محوریت جریان شرارت در جهان از انگلیس به آمریکا منتقل شد و به همین دلیل نیز بعد از جنگ جهانی دوم رویدادها و چالش هایی را در کل دنیا شاهد هستیم.

طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

حجت الاسلام رستمی با اشاره به نقش آفرینی آمریکایی ها برای طراحی انواع توطئه ها و آسیب رسانی به ملت ها و حفظ اختلافات و سرکوب درخواست های مشروع مردم برخی از کشورها در طول دهه های اخیر، ایجاد جنگ و آشوب و توطئه سال های اخیر آمریکایی ها به خصوص در کشورهای مسلمان عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، شمال آفریقا، یمن و ایران را از آن جمله نام برد.

وی با اشاره به حوادث امروز سرزمین های اشغالی و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه، در خصوص این بخش از صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب نیز گفت: اتفاقات پس از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی توسط مجاهدان فلسطینی ثابت کرد که اسرائیل یک رژیم جعلی است.

ساکنان فلسطین اشغالی هیچ تعلق خاطری به سرزمین‌های غصب شده ندارند

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، افزود: بخش زیادی از جمعیت ساکن در مناطق اشغالی فلسطین نیز تعلقی به اسرائیلی ها ندارند به طوری که عده ای با پاسپورت های مختلف در این منطقه جمع شده اند و هیچ اعتقاد جدی به کیان و وطن ندارند.

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان داد که جمعیت ساکن در مناطق اشغالی فلسطین به محض اولین حادثه و آسیب دیدگی فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه، عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی به تصویر پوشالی و امنیت دروغین القایی رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان مناطق مختلف اسرائیل وارد کرده است، افزود: نظام اجتماعی اسرائیل پیش از این عملیات نیز با تنش ها و شکاف های عمیق داخلی از هم فروپاشیده بود و حتی اختلافات جدی بین نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم منحوس فراوان اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام رستمی افزود: پس از عملیات طوفان الاقصی همه دنیا شاهد بهم ریختگی و تشتت در فضای تصمیم گیری اسرائیل بودند و به آن اذعان دارند.

طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

آمریکا همواره شریک اصلی جنایات رژیم صهیونیستی بوده است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همچنین تاکید کرد: به طورحتم حمایت مستقیم غربی ها از جمله آمریکا در طول دهه های گذشته از اسرائیل و هدایت عملیات آنها تاکنون اجازه فروپاشی به ارتش بدون روحیه اسرائیل را نداده است.

حجت الاسلام رستمی افزود: در حال حاضر نیز آمریکا مشوق این رژیم جعلی در انجام جنایات جنگی و آتش افروزی و کشتار جمعی و نسل کشی در غزه است.

وی با بیان اینکه، آمریکایی ها همچنین در شرایط فعلی اجازه صدور قطعنامه مناسبی در سازمان ملل متحد برای کاهش تنش در منطقه را ندادند، گفت: جریان رسانه ای آمریکا نیز در راستای حمایت از جنایات ضد بشری و نسل کشی اسرائیلی ها بوده و از این جهت آمریکا نه تنها شریک جرم بلکه به عنوان مباشری قوی برای اسرائیلی ها عمل کرده است.

فروپاشی رژیم صهیونیستی پایان نظام لیبرال دمکراسی در منطقه است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین در پاسخ به این سوال که حضور نمایندگان کشورهای غربی در اسرائیل پس از طوفان الاقصی و حمایت مستقیم از این رژیم که در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره شد به چه معنایی است، علت اصلی آنرا نمایندگی اسرائیلی ها به عنوان نماد نظام لیبرال دمکراسی و همچنین ایدئولوژی مادی گرایی قدرت های غربی در منطقه دانست.

طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

حجت الاسلام رستمی افزود: این درحالی است که دولت هایی از اسرائیل حمایت می کنند که به ظاهر ادعای نفی ایدئولوژی را دارند اما آن چیزی که از عملکرد آنها دیده می شود، حمایت از نظام لیبرال دمکراسی است.

وی ادامه داد: سردمداران غرب این ایدئولوژی را با روش های مختلف خشن، نرم و در برخی مواقع ترکیبی در دنیا اعمال می کنند و یکی از این اقدامات آنها در راستای حمایت از نظام لیبرال دمکراسی نیز حفظ کیان رژیم جعلی اسرائیل است.

طوفان الاقصی شکاف‌های عمیق داخلی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد

حجت الاسلام رستمی گفت: ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی، یک رژیم ایدئولوژیک، نژادپرست و معتقد به برتری نژادی و مذهبی یهودی ها است، به طوریکه آنها سایر انسان ها را طبقه پست می دانند و به درجات پایین و برتر تقسیم می کنند.

وی با تاکید بر اینکه، فروپاشی رژیم نژادپرست صهیونیستی در منطقه به معنای پایان حضور نظام لیبرال دمکراسی و امپریالیسم غرب در منطقه است، افزود: به همین دلیل سران غربی با روسیاهی اسرائیل در انجام جنایات مختلف علیه مردم مظلوم غزه، به شکل وقیحانه در اسرائیل حضور پیدا می کنند و در کنار سران جنایتکار این رژیم عکس گرفته و با آنها اعلام همدردی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha