شهرداری دزفول با بودجه ناپایدار اداره می‌شود

دزفول – ایرنا – رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول سالها است با بودجه ناپایدار اداره می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری دزفول از محل درآمدهای ناپایدار است.

به گزارش ایرنا، علیرضا مجدی نسب روز یکشنبه در یکصد و نود و چهارمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمد شهرداری دزفول از محل عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای ناپایدار است و این موجب شده تا ساختار بودجه ریزی و درآمدی شهرداری دزفول متزلزل باشد.

وی تاکید کرد: تنها ۶.۸ درصد درآمدهای شهرداری از فروش املاک در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: بودجه ۱۱ سال گذشته شهرداری دزفول بررسی و نقاط ضعف و قوت بودجه بندی استخراج شده است که این تجربه می تواند مبنایی برای بودجه ریزی سال آینده و اصلاح ساختار بودجه ریزی شهرداری شود.

وی افزود: ۹۴ درصد بودجه شهرداری دزفول در سال ۹۱، ۶۵ درصد بودجه ۱۳۹۲، ۷۲ درصد بودجه ۱۳۹۳ و همچنین ۶۱ درصد بودجه سال ۱۳۹۴ شهرداری دزفول محقق شده است.

مجدی نسب ادامه داد: ۴۲ درصد بودجه ۱۳۹۵، ۵۳ درصد بودجه ۱۳۹۶، ۶۷ درصد بودجه ۱۳۹۷، ۸۲ درصد سال ۱۳۹۸، ۵۲ درصد بودجه سال ۱۳۹۹، ۶۱ درصد بودجه ۱۴۰۰ و ۷۶ درصد بودجه ۱۴۰۱ محقق شده است.

وی تصریح کرد: نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری دزفول در محدوده سال ۹۱ تا ۹۶ و از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱، ۲ مسیر متفاوت طی کرده است.

مجدی نسب بیان کرد: کمترین بودجه تخصیص یافته در بودجه شهرداری دزفول ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی معادل سه درصد کل بودجه بوده است.

بودجه شهرداری برای ایجاد تاسیسات درآمدزا صفر درصد بوده است
مجدی نسب گفت: بودجه عمرانی شهرداری دزفول برای ایجاد تاسیسات درآمدزا طی چند سال اخیر همواره صفر درصد بوده و این به معنای نبود درآمد پایدار برای شهرداری دزفول است.

وی در ادامه استفاده بهینه از سرمایه‌های شهرداری دزفول را ضروری دانست و افزود: شورای اسلامی شهر دزفول ۲ سال است که درخواست تهیه بانک خودرو و املاک شهرداری دزفول را داشته که تاکنون محقق نشده است.

مجدی نسب با اشاره به جا به جایی ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دزفول افزود: بودجه سال گذشته شهرداری دزفول بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال بود که ۶۸ ردیف این بودجه به مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال معادل حدود هفت درصد کل بودجه با مصوبه شورا جا به جا شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول ابراز امیدواری کرد که جا به جایی ردیف‌های بودجه امسال شهرداری دزفول نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

طرح ایجاد شورای آموزش سواد رسانه ای دزفول تصویب شد
رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: این کمیسیون طی نشست‌های متعدد با اساتید و فعالان اجتماعی اقدام به اولویت بندی مسایل مرتبط با بانوان و خانواده کرده است.

زهرا آدینه افزود: طرح تشکیل شورای سواد رسانه ای شهرستان دزفول توسط نخبگان به منظور افزایش سواد رسانه ای و کاهش آسیب‌های فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد شورای آموزش سواد رسانه ای در شهرستان دزفول به پیشنهاد کمیسیون بانوان شورای شهر با محوریت فرمانداری دزفول به تصویب رسیده است.
اعلام حمایت از آمران به معروف در دزفول
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این آیین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اهتمام جوانان متدین و مذهبی دزفول به امر به معرف و نهی از منکر نشان از زنده بودن روح ایمان در این شهر است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفرنمازی ادامه داد: طی روزهای اخیر سه نفر از آمران به معروف در دزفول مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند که حمایت از آنها و برخورد با ضاربان مورد تاکید است.
وی ادامه داد: سه نفر از آمران معروف در دزفول در ۲ مورد امر به معروف مورد ضرب و جرح با سلاح سرد قرار گرفتند که غیرت دینی این جوانان برای مقابله با منکر با وجود خطر مورد تقدیر است.

به گزارش ایرنا، 23 مهرماه امسال فرمانده وقت انتظامی شهرستان دزفول از دستگیری ۲ ضارب آمر به معروف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ روح الله گراوندی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی تذکر لسانی احدی از آمران به معروف در یکی از پارک‌های ساحلی شهرستان دزفول منجر به درگیری و ایراد ضرب و جرح فرد آمر به معروف شد که دستگیری ضاربان در دستور کار قرار گرفت و در نهایت این ضاربان دستگیر و تحویل مراجع قضایی قرار گرفتند.

جذب خودسرانه نیرو به شهرداری دزفول موجب طرح سوال عضو شورا شد

محمدحسن پرآور عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: براساس ماده ۸۴ قانون شهرداری‌ها از شهردار دزفول پیرامون جذب نیرو به این شهرداری بدن اطلاع و موافقت شورا از شهردار دزفول طرح سوال دارم.

وی افزود: با توجه به مذاکرات متعدد با حضور شهردار مقرر شد به دلیل مازاد نیروی انسانی در شهرداری دزفول از بکارگیری نیروی جدید به هر عنوان جز در شرایط خاص و جذب نیروی متخصص ممنوع باشد.

پرآور اظهارکرد: افرادی طی روزهای اخیر به مجموعه شهرداری دزفول افزوده شده‌اند که جذب آنها بدون اطلاع و موافقت اعضای شورای دزفول صورت گرفته است.

این عضو شورای شهر دزفول ‍پاسخ شهرداری نسبت به جذب افراد جدید به شهرداری دزفول بدون اخذ موافقت شورای اسلامی شهر را خواستار شد.

وی ادامه داد: شهردار دزفول در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرده که ۷۸۰ نفر نیروی مازاد بر ساختار سازمانی مصوب در شهرداری دزفول جذب شده است لذا افزایش نیروی جدید به هر دلیل و عنوان باید با موافقت و اطلاع اعضای شورای شهر دزفول انجام شود.

پرآور با اشاره به ناترازی نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری دزفول گفت: ازدیاد و افزایش سرسام آور نیرو در سال‌های اخیر یکی از عوامل اصلی افزایش چشمگیر اعتبار جاری به عمرانی بوده است.

وی ادامه داد: اداره شهرداری با درآمدهای ناپایدار مختص دزفول و یا چندین سال گذشته نیست بلکه ریشه آن به چند دهه گذشته بر می‌گردد ضمن اینکه اکثر شهرداری‌های کشور نیز با این شرایط مواجه هستند.

رییس شورا: جلوی انتقال نیرو از شهرداری گتوند به شهرداری دزفول گرفته شد

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به اقدام شهرداری برای انتقال یک نیرو از شهرداری گتوند به شهرداری دزفول گفت: با توجه به مازاد نیرو در شهرداری دزفول و بی اطلاعی شورای شهر دزفول، دستور لغو این انتقالی صادر شده است.

سیدباقر موسوی فخر با اشاره به ناترازی نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری دزفول افزود: یکی از دلایل ناترازی بودجه جاری به عمرانی شهرداری دزفول حجم نیروی زیادی طی سال‌های اخیر است.

به گزارش ایرنا، طرح سوال از جمله حقوق قانونی اعضای شورای اسلامی است که در قانون به آن تصریح شده است.

برابر قانون پس از طرح سوال از شهردار توسط هر یکی از اعضای شورای شهر، این سوال به شهرار ابلاغ و شهردار نیز طی مدت ۱۰ روز موظف است یا به صورت حضوری یا به صورت مکتوب توضیحات خود را ارائه دهد.

اگر در فرآیند طرح سوال، عضو طرح کننده سوال اقناع نشد، فرآیند استیضاح آغاز و در نهایت به سمت عزل شهردار پیش می‌رود. عزل شهرداری نیاز به رای موافق دوسوم اعضای شورا دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha