مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ درگذشت ۳ هنرمند را تسلیت گفت

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت تمنا یوسفی، حسن همتی و امیر صاحب‌جلال سه هنرمند تئاتر را تسلیت گفت و نوشت: با درگذشت این هنرمندان داغی تازه بر جان نجیب تئاتر ایران زمین وارد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری در پی درگذشت سه هنرمند تئاتر ایران؛ تمنا یوسفی، حسن همتی و امیر صاحب‌جلال پیام تسلیتی منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«به نام او که تنها ماندگار است

هر لاله‌ای که از دل این خاکدان دمید

نو کرد داغِ ماتمِ یاران رفته را

هنرمندان صبور و کم‌نظیر صحنه‌ ارزشمند و پر مفهوم تئاتر استان‌های آذربایجان شرقی زنده‌نام «تمنا یوسفی»، کرمانشاه زنده‌نام «حسن همتی» و یزد «امیر صاحب‌جلال» به کاروان یاران رفته پیوستند و داغی تازه، بر جان نجیب هنر اصیل تئاتر این مرزوبوم گذاشتند.

هر چند خانواده‌ بزرگوار این عزیزان و جامعه هنرپرور عزیز را هیچ کلامی، تسلای خاطر نمی‌دهد اما ازآنجاکه در برابر مشیّت الهی، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست؛ از درگاه پروردگار مهربان، آمرزش و آرامش روح این عزیزان فقید را خواستارم و برای بازماندگان ارجمندشان، صبری زیبنده و اجری شایسته، آرزو کرده و امید آن دارم که آثار معنوی این هنرمندان فقید، درگذر ایّام به فراموشی سپرده نشده و زوایای آموزنده سبک هنری‌شان، همواره زنده بماند.»

تمنا (زهرا) یوسفی بازیگر جوان شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی دوم آبان بر اثر بیماری سرطان، دار فانی را وداع گفت.

یوسفی در حوزه تئاتر بسیار فعال بود و جایزه دوم بازیگری زن از سی و سومین جشنواره تئاتر استانی، جایزه اول بازیگری زن از سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی و نامزدی بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر مناطق کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ را در کارنامه کاری خود داشت.

حسن همتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۱۳۷۲ در کرمانشاه، سوم آبان ماه بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

«روایت‌های زارا»، «رویای شب تابستان»، «خرسی که می‌خواست خرس بماند» و «ایستاده روی خط استوا» از جمله آثار او در عرصه بازیگری و نمایش‌های «ریما»، «شین» و «زاغ» از تجربه‌های کارگردانی همتی به شمار می‌رود.

همتی در سریال نمایش خانگی «یاغی» به کارگردانی محمد کارت نیز ایفای نقش کرده بود که این حضور باعث شناخته شدن او میان مخاطبان غیرتئاتری شده بود. او علاوه بر بازیگری نوازنده تنبور نیز بود.

امیر صاحب‌جلال هنرمند پیشکسوت تئاتر در حوزه بازیگری، نور، صدا و صحنه بود که پنجم آبان بر اثر بیماری درگذشت او دو سال به عنوان رئیس انجمن نمایشی استان یزد فعالیت کرد و پلاتو تالار هنر یزد را با پیگیری‌هایش ساخت و به بهره‌برداری رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha