۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85274363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح دادرس در ۱۱۵ مدرسه زنجان آغاز شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85274363
اجرای طرح دادرس در ۱۱۵ مدرسه زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوازدهمین طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در ۱۱۵ مدرسه این استان با هدف ارتقای ظرفیت خودامدادی و دگر امدادی آغاز شد.

حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوازدهمین طرح ملی دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با هدف آشنایی کامل دانش آموزان با جمعیت هلال احمر در ۱۱۵ مدرسه استان آغاز شد.
وی یادآوری کرد: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر در رشته های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا، قلبی و ریوی، آسیب های بافت نرم آسیب های اسکلتی و مفصلی آموزش می بینند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع های آموزشی برای دانش آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.
هاشمی اظهارداشت: در هر مدرسه برای ۳۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر این آموزش ها ارائه می شود و پس از فراگیری با هم در سه سطح درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی رقابت می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله استانی ۱۴ نفر از میان آنها به عنوان تیم دادرس انتخاب و برای روزهای سخت آماده می شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح دادرس با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.
هاشمی، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت های های کارگروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس برشمرد.
وی افزود: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در ۱۰۱ مدرسه استان زنجان اجرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha