۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85274363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح دادرس در ۱۱۵ مدرسه زنجان آغاز شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 85274363
اجرای طرح دادرس در ۱۱۵ مدرسه زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوازدهمین طرح ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در ۱۱۵ مدرسه این استان با هدف ارتقای ظرفیت خودامدادی و دگر امدادی آغاز شد.

حکمت الله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوازدهمین طرح ملی دادرس( دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با هدف آشنایی کامل دانش آموزان با جمعیت هلال احمر در ۱۱۵ مدرسه استان آغاز شد.
وی یادآوری کرد: در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر در رشته های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا، قلبی و ریوی، آسیب های بافت نرم آسیب های اسکلتی و مفصلی آموزش می بینند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع های آموزشی برای دانش آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.
هاشمی اظهارداشت: در هر مدرسه برای ۳۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر این آموزش ها ارائه می شود و پس از فراگیری با هم در سه سطح درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی رقابت می کنند.
وی ادامه داد: در مرحله استانی ۱۴ نفر از میان آنها به عنوان تیم دادرس انتخاب و برای روزهای سخت آماده می شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح دادرس با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.
هاشمی، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت های های کارگروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس برشمرد.
وی افزود: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس سال تحصیلی گذشته در ۱۰۱ مدرسه استان زنجان اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha