عاملی: نیازمند تقویت سواد مجازی هستیم

تهران- ایرنا-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در همایش دانش‌های پیشرفته و نظام حکمرانی گفت: امروز در حوزه سواد مجازی مرتبط با حوزه فرهنگ‌ و هنر نیازمند تقویت و شاخص‌گذاری هستیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدسعیدرضا عاملی در همایش دانش‌های پیشرفته و نظام حکمرانی که به میزبانی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه سواد مجازی در سه قلمرو از آن بحث می‌کنیم. اول سواد عمومی است که شاید وزارت فرهنگ رسالت جدی در حوزه سواد مجازی و اطلاعاتی و رسانه‌ای در حوزه عمومی دارد. همچنین صداوسیما باید بتواند در این حوزه دانشی مدیریت‌ کند.

رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: قلمرو دیگر سواد تخصصی است که به تعداد تخصص‌هایی که امروز در کشور وجود دارد از لحاظ رشته‌ای، چندرشته‌ای، بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای نیازمند سواد تخصصی مرتبط با قابلیت‌های فناوری جدید هستیم که شامل هوش‌مصنوعی، متاورس، کوانتوم و سایر ابزارهایی که در این‌حوزه وجود دارد، می شود.

وی تصریح کرد: از همه مهمتر، قلمرو سواد مجازی اختصاصی است که‌ با بومرنگ جمهوری اسلامی به لحاظ فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی مرتبط است.

عاملی گفت: سرمایه انسانی ما در دانشگاه‌های برتر کشور ظرفیت بزرگی است و هر زمان‌ که‌ مهاجرت می‌کنند در ۱۰ شرکت برتر دنیا در حوزه فناوری مشغول به‌کار می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: سرمایه انسانی در کشور اگر در مسیر قرار گیرد جهشی بزرگ ایجاد خواهد شد و با درایتی که از وزیر فرهنگ‌ سراغ دارم مطمئن‌ هستم نگاه‌مثبتی به ظرفیت‌های فناوری جدید دارند.

وی در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم تولید و صنعت را در کشور مستقر کنیم به فناوری و استفاده از سرمایه انسانی و الگوریتم‌ها که مبحث عدالت در آن قوی است، نیاز داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha