کاراته کار کرمانشاهی نایب قهرمان جهان شد

کرمانشاه - ایرنا - «مهدی خدابخشی» ملی‌پوش کرمانشاهی وزن ۸۴- کیلوگرم ایران با قبول شکست برابر ستاره کاراته مصر به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافت.

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پایان مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شد در روز آخر این رقابت‌ها و در بخش انفرادی مهدی خدابخش که با شایستگی کامل به این مرحله رسیده بود برابر حریفی از مصر به روی تاتامی قرار گرفت.

سعید نصرالهی افزود: مهدی خدابخشی مقابل یوسف بداوی قهرمان سال گذشته جهان حرف چندانی برای گفتن نداشت و با قبول شکست ۹ بر ۲ به مدال نقره بسنده کرد و ستاره کاراته مصر برای دومین سال متوالی، طلای جهان را در این وزن به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: خدابخشی در این وزن ابتدا عبدالله بابکر از قطر را ۹ بر صفر و سپس محمد السو از لیبی را پنج بر صفر از پیش‌رو برداشت، وی در ادامه مقابل ماهیر از بوسنی پنج بر ۲ برنده شد و سپس برابر محمد الفرج نماینده مطرح اردن به تساوی چهار بر چهار رسید و با قانون سنشو (کسب امتیاز اول) پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

کاراته کار کرمانشاهی نایب قهرمان جهان شد

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه ادامه داد: خدابخشی در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل ریکیتو شیمادا از ژاپن در مبارزه‌ای تماشایی به برتری ۶ بر ۵ رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی افزود: پیش از مدال خدابخشی و در وزن ۸۴+ کیلوگرم سجاد گنج‌زاده توانست به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کند.

به گزارش ایرنا، کاروان کاراته ایران با کسب تنها یک مدال نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد تا یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود در این رویداد مهم را ثبت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha