۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

ارومیه - ایرنا - فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح کنترل نوار مرزی در استان گفت: مرزبانان استان در یک عملیات توانستند کالاهای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و پنج نفر را در این خصوص دستگیر کنند.

سردار محمد احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این عملیات، مرزبانان به چند خودروی عبوری در پایانه مرزی مشکوک شده و آنها را مورد بازرسی قرار دادند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودروها، یک هزار و ۲۶۰ عدد محلول تزریقی، بیش از ۲ هزار قرص، ۲ هزار و ۶۲۰ لیتر سوخت، یک هزار و۵۰۰ قوطی تن ماهی، ۱۰۰ عدد تور ماهیگیری و ۳۰ متر تور کششی، ۱۱۰ کیلوگرم شکر، ۶۹ کیلوگرم چای، ۸۵ کیلوگرم برنج، ۳۲ کیلوگرم قند، ۱۳ کیلوگرم روغن مایع و ۱۳ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید:

حدود ۶.۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی کشف شد

۱۴۷ راس دام قاچاق پیش از خروج در مرز ارومیه کشف شد

۱۹۷ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز سردشت کشف شد

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این زمینه، پنج متهم دستگیر و ۶ دستگاه خودرو نیز توقیف و تحویل مراجع قضایی شد.

سردار احمدی تاکید کرد: قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزنشینان و مرزبانان مقتدرانه با هرگونه تخلف و بی نظمی در مرز مقابله و برخورد می کنند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان (جمهوری خودمختار نخجوان) دارد.

سالانه هزاران میلیارد ریال کالای قاچاق از این مرزها کشف و ضبط می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha