نساجی- سپاهان؛ نبرد برای فرار از قعر

ساری- ایرنا- هفدهمین تقابل ۲ تیم نساجی مازندران و سپاهان اصفهان بعداز ظهر امروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. تقابلی که برای سپاهانِ قدرتمند می‌تواند مجوز بازگشت به کورس صدرنشینی را صادر کند و برای نساجیِ قعرنشین که چند بازی پیاپی را با شکست پشت‌سر گذاشته می‌تواند فرصت خروج از بحران باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخرین روز بازی‌های هفته هشتم بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال کشور بعدازظهر امروز با انجام ۲ مسابقه در شمال کشور دنبال و در یکی از مسابقات پرسپولیس تهران از ساعت ۱۶ مهمان ملوان بندرانزلی می‌شود ، نساجی مازندران نیز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان سپاهان اصفهان است .

نساجی که روزها و هفته‌ای خوبی را نمی‌گذراند و از ۶ مسابقه برگزار شده‌ در لیگ برتر فقط یک برد و ۲ تساوی و پنج امتیاز به دست آورده است ، امروز در خانه باید مقابل تیمی قرار بگیرد که یکی از مدعیان جدی قهرمانی و تا اینجای فصل تمام مسابقات خود را با برد به پایان رسانده است.

شرایط ۲ تیم به طور کامل متفاوت و سپاهان تنها تیم لیگ برتری است که ۱۰۰ درصد مسابقات خود را در این فصل با پیروزی پشت سر گذاشته است. اصفهانی‌ها هر پنج مسابقه اخیرشان در لیگ برتر را با برد به پایان رساندند، اما با توجه به کسر چهار امتیاز از این تیم به دلیل رعایت نکردن سقف بودجه، به جای این‌که اکنون ۱۵ امتیازی باشند ۱۱ امتیازی هستند و رتبه ششم را در اختیار دارند.

سید مهدی رحمتی و بازیکنانش امروز در شرایطی باید به مصاف سپاهان قدرتمند و مدعی بروند که به شدت از سوی هواداران برای کسب نتیجه تحت فشار قرار دارند. نساجی ۲ مسابقه اخیرش در لیگ برتر و ۲ مسابقه را هم در لیگ قهرمانان آسیا واگذار کرده و شرایط مناسبی در نتیجه‌گیری ندارد.

نساجی- سپاهان؛ نبرد برای فرار از قعر

تقابل با بهترین خط حمله لیگ

از ابتدای مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تاکنون نساجی در مجموع ۹ بازی -۶ مسابقه در لیگ برتر و سه مسابقه در لیگ قهرمانان- برگزار کرده و فقط یک برد لیگ برتری و یک برد آسیایی در کارنامه تیم رحمتی دیده می‌شود. البته نمی‌توان منکر شد که نساجی در بعضی مسابقات بدشانس هم بود و فوتبال روی ناخوشش را به این تیم نشان داد. اما در هر حال هواداران به دنبال نتیجه و بازگشت نساجی به میانه‌های جدول هستند. درخواستی که برای تحقق آن امروز باید نوار پیروزی‌های پیاپی سپاهان را پاره کنند.

حریف و مهمان امروز نساجی در شرایطی ایده‌آل قرار دارد و تقابل با این تیم می‌تواند یکی از دشوارترین دیدارهای نساجی باشد. زردپوشان اصفهان با این‌که نسبت به سایر تیم‌ها مسابقات کمتری در لیگ برگزار کردند تا کنون بهترین آمار گلزنی و قدرتمندترین خط حمله را در اختیار دارند.

سپاهان با پنج مسابقه نسبت صدرنشین مسابقات یعنی استقلال ۲ بازی، نسبت به پرسپولیس یک بازی و در مقایسه با ذوب‌آهن، تراکتور و آلومینیوم اراک که رتبه‌های سوم تا پنجم را در اختیار دارند سه بازی کمتر انجام داده، اما در همین پنج مسابقه از همه این تیم‌ها بیشتر گلزنی کرده است. این تیم با ۱۳ گل در پنج مسابقه اکنون بهترین خط حمله لیگ بیست‌وسوم را به نام خود ثبت کرده است.

این شرایط سپاهان می‌تواند کار را برای سازمان دفاعی نساجی در مسابقه امروز دشوار کند. ضمن این‌که نساجی برای گلزنی به سپاهان نیز کار دشواری در پیش دارد. دروازه سپاهان در پنج مسابقه لیگ برتری‌اش سه بار باز شده و از این نظر پس از پرسپولیس، در کنار استقلال دومین تیم لیگ بیست‌وسوم است.

نساجی- سپاهان؛ نبرد برای فرار از قعر

۶ مسابقه، چهار میزبانی، یک برد

برنامه‌ریزی‌ بازی‌ها و تداخل لیگ برتر با لیگ قهرمانان آسیا باعث شد که امسال مورد متفاوتی در میزبانی برای نساجی رقم بخورد که شاید در ادامه فصل چندان به سود نساجی نباشد. سپاهان اصفهان پنجمین مهمان نساجی است که در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور باید روی چمن ورزشگاه شهید وطنی به مصاف نماینده فوتبال مازندران در لیگ برتر برود. یعنی پنج بازی خانگی از هفت مسابقه‌ ابتدای فصل نساجی.

این نکته اگر به کسب نتیجه برای نساجی منجر می‌شد می‌توانست در ادامه مسیر کمک حال رحمتی و شاگردانش باشد. اما با توجه به روند امتیازگیری نساجی در این مسابقات، در ادامه راه با توجه به این‌که تعداد بازی‌های خارج از خانه بیشتری برای نساجی باقی مانده، کار دشوارتری برای جمع‌آوری امتیاز دارد.

نساجی ۲ –سپاهان ۱۰

از لیگ هجدهم که نساجی به لیگ برتر صعود کرد تا کنون نساجی و سپاهان، علاوه بر تقابل‌های رفت و برگشتی پنج دوره اخیر لیگ برتر، در جام حذفی نیز به مصاف هم رفتند و مسابقه دوستانه و تدارکاتی هم داشتند. مجموع مصاف‌های این دو تیم تا کنون به عدد ۱۶ رسیده است که سپاهان برتری قاطعانه‌ای در این مصاف‌ها داشت.

از ۱۶ مسابقه‌ای که بین ۲ تیم برگزار شد تاکنون ۱۰ مسابقه به سود سپاهان تمام شده و چهار بار هم ۲ تیم به تساوی رضایت دادند. سهم نساجی هم در کسب پیروزی از این تقابل‌ها ۲ برد بود.

نساجی- سپاهان؛ نبرد برای فرار از قعر

نگاهی به آمار پنج مسابقه اخیر ۲ تیم نیز نشان می‌دهد که نساجی نتوانسته مقابل سپاهان عملکرد مناسبی داشته باشد. هر پنج مسابقه اخیر نساجی مقابل سپاهان با برد اصفهانی‌ها پایان یافت. زردپوشان در مجموع در این پنج مسابقه ۹ بار دروازه نساجی را باز کردند و نساجی هم ۲ گل وارد دروازه سپاهان کرد.

شاگردان رحمتی امروز و در پرفشارترین روزهایی که می‌گذارنند باید تلاش کنند تا تعداد بردهای سپاهان مقابل نساجی به عدد ۱۱ نرسد و اگر هم توانستند نخستین تیمی باشند که ژوزه مورایس و شاگردانش را در این فصل شکست می‌دهند.

سکوهای رایگان برای حمایت از نساجی

یکی از تصمیم‌های اتخاذ شده باشگاه نساجی برای نتیجه گرفتن در مسابقه امروز، رایگان کردن بلیت مسابقه است. مدیریت باشگاه با نظر مالک نساجی اعلام کرد که همه بلیت‌های مسابقه نساجی و سپاهان برای تماشاگران رایگان است و نساجی‌چی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت فروش بلیت‌ مسابقات لیگ برتر فوتبال، بدون پرداخت هزینه بلیت خود را دریافت کنند.

هواداران نساجی که در مسابقه این تیم مقابل آلومینیوم اراک استقبال خوبی از بازی نداشتند و به این شکل اعتراض خود را نشان دادند، امروز با این اقدام باشگاه نساجی برای بازگشت به سکوها و تشویق تیم شهرشان دعوت شده‌اند.

سرمربی نساجی نیز دیروز در نشست خبری پیش از مسابقه تاکید کرد تیمش برای خروج از بحران به حمایت هواداران نیاز دارد و از همه هواداران نساجی خواست تا برای مسابقه امروز حمایتی همه‌جانبه از نساجی داشته باشند.

داوری مسابقه امروز نساجی و سپاهان را امیر عرب‌براقی به عهده دارد و فرهاد فرهادپور، هادی طوسی و حسین زیاری کمک‌های او در این دیدار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha