قطر: ورود زمینی نظامیان اسرائیلی به غزه تحولی خطرناک با پیامدهای ویرانگر است

تهران – ایرنا - وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای رسمی نسبت به ورود زمینی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به خاک غزه ابراز نگرانی کرد و آن را فاجعه ای خطرناک برای صلح و امنیت منطقه خواند که پیامدهای امنیتی و انسانی ویرانگری به خصوص در عرصه جان و مال غیرنظامیان و حتی اسرا در نوار غزه خواهد داشت.

به گزارش امروز (یک شنبه) ایرنا به نقل میدل ایست نیوز، وزارت خارجه قطر در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بر ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ و رسیدن به راه حل سیاسی پایدار تأکید کرد.

در این بیانیه که در ساعات پایانی شب گذشته منتشر شده نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار چنین اقدامی بر امنیت و ثبات منطقه و تلاش‌ها برای میانجیگری و بازگشت آرامش هشدار داده شده است.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود این حمله نظامی را نقض صریح قطع‌نامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل درباره توقف جنگ در نوار غزه و ورود کمک‌های انسان‌دوستانه و حفاظت از جان غیرنظامیان دانسته و خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای اجرای این توافق با برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه شده است.

در بیانیه وزارت خارجه قطر هشدار داده شده که ورود فاجعه‌بار ارتش رژیم صهیونیستی به غزه بخشی از سیاست مجازات دسته‌جمعی و تلاش برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از نوار غزه و وادار کردن غیر نظامیان به آوارگی یا پناهندگی به کشورهای دیگر است که نقض دوباره قوانین بین‌المللی و انسانی از سوی رژیم اسرائیل به شمار می‌آید.

وزارت خارجه قطر بار دیگر تأکید کرده که به مساهمت فعال خود در تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای رسیدن به راه حلی که موجب کاهش ریخته شدن خون شهروندان فلسطینی شود و راه حل سیاسی پایداری برای این مناقشه فراهم سازد، ادامه می‌دهد.

در چند روز گذشته نظامیان صهیونیست به پشتیبانی تانک های این رژیم ۳ بار سعی کرده اند که با ورود به غزه اقدام به اشغال بخشی از این منطقه نمایند که هر سه بار با شکست مواجه شده و با دادن تلفات زیاد پا به فرار گذاشته اند.

پیش از این، شورای همکاری خلیج فارس و هر یک از اعضای آن نیز در بیانیه‌های مشابهی به حمله زمینی رژیم اسرائیل به غزه واکنش نشان داده بودند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد امروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۲ روز گذشته به بیش از ۸۰۰۰ نفر رسیده است که حدود نیمی از آنها کودک هستند. شمار زخمی‌ها نیز ۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها ۲ هزار نفر می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha