هزاران نفر از مردم سوئد در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند

تهران- ایرنا- هزاران نفر از حامیان مردم فلسطین در استکهلم روز شنبه در یک نمایش قدرتمند از وحدت و در اعتراض به حملات (رژیم) اسرائیل به غزه به خیابان‌های پایتخت سوئد آمدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، راهپیمایی و تجمع مردم سوئد در حمایت از مردم فلسطین توسط بسیاری از نهادهای جامعه مدنی سوئد و تحت تدابیر شدید امنیتی از سوی پلیس این کشور سازماندهی شد.

حاضران در این راهپیمایی در میان دریایی از پرچم‌های فلسطین و با سر دادن شعار «آزادی برای فلسطین»، پس از تجمع در میدان نورا بانتورگت استکهلم، به سمت پارلمان سوئد حرکت کرده و خواستار پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی، اعلام آتش‌بس فوری و ورود بلامانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در حالی که بنرها و پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که روی آنها پیام‌هایی مانند «کودکان در غزه کشته می‌شوند»، «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «زنده‌باد فلسطین» نوشته شده بود، در مقابل پارلمان سوئد در استکهلم تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» درحالی وارد بیست و سومین روز خود شده است که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.

شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی (NBC) نیز بامداد شنبه به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.

این شبکه آمریکایی به نقل از خبرنگاران مستقر خود در غزه، اعلام کرد: وضع بسیار سخت و خطرناکی را تجربه می‌کنیم. در معرض بمباران بسیار سنگین هوایی و حملات خمپاره‌ای (صهیونیست‌ها) قرار داریم. مردم به هر اندازه بتوانند کشته‌ها و مجروحان خود را منتقل می‌کنند اما آمبولانس‌ها قادر به خروج از مکان خود نیستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha