۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85273475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار روسیه به آتش‌افروزان جنگ در خاورمیانه

۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبر: 85273475
هشدار روسیه به آتش‌افروزان جنگ در خاورمیانه

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو در رابطه با جنگ فلسطین و اسرائیل، نسبت به عاملان خارجی که قصد دارند جنگی بزرگ در خاورمیانه شعله‌ور و توسعه مثبت در این منطقه‌ را وارونه کنند، هشدار می‌دهد.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز شنبه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: نسبت به تصمیمات پر مخاطره آن دسته از عاملان خارجی هشدار می‌دهیم که وسوسه می‌شوند جنگ بزرگ دیگری را در خاورمیانه به پا کنند و تحول مثبت این منطقه راهبردی مهم که مشخصه آن بهبود تدریجی روابط بین دولت‌ها است را وارونه کنند.

این وزارتخانه افزود که روسیه با همه طرف‌های درگیر در ارتباط است و در دستیابی به راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای جنگ [نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی] از جمله با میانجیگری همکاری می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تقویت اقدامات جمعی با هدف از سرگیری روند کامل مذاکرات برای تحقق فرمول مورد تایید سازمان ملل را خواستاریم. این باید به ایجاد یک کشور مستقل فلسطین و زندگی با صلح و امنیت در کنار هم با اسرائیل منجر شود.

بر پایه این گزارش، مسکو بارها نسبت به پیامدهای منفی عملیات نظامی زمینی رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داده است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز خواستار توقف درگیری‌ها و اعلام برنامه‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه شد و گفت: نابودی حماس بدون ویرانی غزه و جمعیت آن که عمدتا غیرنظامی هستند، امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از زمان آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل تاکنون نتوانسته‌اند هیچ قطعنامه‌ای برای برقراری آتش بس فوری به تصویب برسانند.

تاکنون پیش‌نویس ۲ قطعنامه‌ روسیه و قطعنامه‌های پیشنهادی آمریکا و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل یا رای نیاورده یا وتو شده است و پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی جدید برزیل بعنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت روی میز دیپلمات‌ها برای بحث و بررسی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha