۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85273440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از ثبت تصویر شبگردی پلنگ در دماوند تا تعطیلی واحد آلاینده اسلامشهر

دماوند - ایرنا - رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از ثبت تصویر پلنگ در منطقه شکار ممنوع کوه سفید خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی روز شنبه در این باره گفت: محیط بانان پاسگاه محیط بانی کوه سفید شب گذشته با استفاده از دوربین های تله ای تصاویر زیبایی از یک قلاده پلنگ نر بالغ ثبت کردند.

وی اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع کوه سفید با وسعت ۱۱۱ هزار هکتار در جنوب شهرستان دماوند قرار دارد و با داشتن زیستگاه‌های بکر طبیعی دارای تنوع زیستی جانوری و گیاهی ارزشمندی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از دوربین های تله ای برای پایش وضعیت حیات وحش منطقه در دستور کار این اداره است و تاکنون تصاویر زیادی را از حیات وحش منطقه بدست آورده ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: ثبت تصاویر از زندگی حیات وحش در طبیعت نشانگر امنیت زیستگاه گونه ها بویژه گونه های خاص مانند پلنگ بوده و بیانگر وجود جمعیت مناسب علفخواران برای تغذیه جانداری مانند این گربه سان است و در مطالعه و اجرای برنامه عمل گونه های در معرض تهدید و خطر انقراض به کارشناسان کمک شایانی می کند.

تعطیلی یک واحد آلاینده در شهرستان اسلامشهر

از ثبت تصویر شبگردی پلنگ در کوه سفید دماوند تا تعطیلی واحد آلاینده در اسلامشهر

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران در گزارش دیگری به نقل از رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تعطیلی یک واحد جمع آوری و استحصال روغن های سوخته خودرو در این شهرستان خبر داد.

حمیده خدنگی روز شنبه در این باره گفت: با توجه به پایش های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از حوزه استحفاظی و شناسایی واحد غیر مجاز و آلاینده، یک واحد جمع آوری و استحصال روغن های سوخته خودرو با وجود صدور اخطاریه محیط زیستی به منظور رفع آلایندگی و اعطای مهلت مناسب و عدم توجه متصدی واحد به اخطاریه های ابلاغی، با توجه به آلودگی منطقه و نارضایتی شهروندان، تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه این اداره همواره جلوگیری از ادامه فعالیت واحد های غیر مجاز و یا آلاینده ای است که ضرورت داشته اجرای ضوابط و قوانین محیط زیستی بر آنها حاکم شود، اظهار داشت: علاوه بر گشت و پایش های محیط زیستی، گزارش های مردمی نیز یکی از ملاک های عمل برای کنترل و رسیدگی به تخلفات محیط زیستی است.

این مسئول از شهروندان درخواست می شود هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست را سریعا به محیط زیست شهرستان و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha