۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85273429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸۰۶ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در دولت سیزدهم، گفت: به طور متوسط هر یک روز کاری، یک و نیم مدرسه ساخته شده است که البته در این راستا خیران پای کار بودند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رضامراد صحرایی روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و سیاست قوی از مدارس آغاز می‌شود و باور داریم که مسیر قوی شدن ایران، مدارس و دانش‌آموزان هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار دانش‌آموزان هنرستانی نسبت به سال گذشته افزوده شده است، افزود: امروز اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال در آینده را رفع کنیم، باید از مدارس کار را آغاز کنیم که بر این اساس توسعه مراکز فنی‌وحرفه‌ای در دستور کار قرار دارد و هدف «هر دانش آموز؛ یک مهارت» و راهبرد «همه به مدرسه برگردید» برای قوی شدن ایران مورد توجه قرار گرفت.

صحرایی یادآور شد: در این راستا به دنبال تاسیس یک سازمان رفاهی برای فرهنگیان با نظارت معاونت توسعه و پشتیبانی هستیم همچنین معاونت پرورشی و فرهنگی، راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌آموزی را دنبال می‌کند.



وی با بیان اینکه رکن تعاونی در مدارس باید قوی شود، یادآورشد: هر کاری از مدرسه آغاز شود، آن کار به فرهنگ تبدیل می‌شود و هر اقدامی غیر از مدرسه شروع به کار کرد به حوزه سیاست‌گذاری رفت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حتی اگر در حوزه بزرگسالان هم بخواهیم کاری انجام دهیم باید از حوزه مدرسه اقدام کنیم؛ بنابراین همه دست‌اندرکاران کشور را دعوت می‌کنیم که برای تحقق اهداف مهم به مدرسه بیایند.

همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم اظهار داشت: تعلیم و تربیت اساس و بنیان هر کشوری است. در نظام اسلامی این مقام تعلیم و تربیت به تعبیر امام راحل(ره) مقام نبوت است.

سید صولت مرتضوی با اشاره به فصل ۴۴ قانون اساسی، افزود: اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی است اما بحث تعاون از همه مهم‌تر است. تفاهم‌نامه امروز با وزارت آموزش و پرورش هم در حوزه تعاون است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این تفاهم‌نامه براساس تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در ذیل سیاست‌های ابلاغی فرهنگ تعاون و بسترسازی احکام اجرایی سند توسعه تعاون در وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود تا دو سر فصل تبیین و ترویج و نتیجه‌گیری از تعاون را در متون درسی پایه‌های مختلف در حوزه نظری و عملی جا بیندازیم تا دانش‌آموزان فارغ التحصیل در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و تاثیرگذار باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha