تشکل‌های مردم‌ نهاد نقش خود را در دفاع از مردم فلسطین نشان دهند

تهران - ایرنا - معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت: تشکل‌های مردم نهاد نقش خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهند.

به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز شنبه در شورای اجتماعی کشور افزود: نسبت به آنچه که امروز در غزه می گذرد نمی شود بی تفاوت بود این همدردی فطری است و در دنیا هم همین مساله موجب همدردی همه مردم آزادی خواه نسبت فلسطینیان شده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها سه بخش پول، رسانه و فلسطین را تحت سلطه دارند، یادآورشد: در ابتدای این جنگ رسانه های صهیونیستی سعی کردند تا دنیا را آنگونه که می خواهند و شرایط را غیر از واقعیت موجود جلوه دهند و اگر خبرنگاران در صحنه نبودند موضوع به نفع آنان متحول می شد.

عباسی با بیان اینکه صهیونیست ها عادت دارند در رسانه ها دروغ پردازی را جا بیندازند، اظهارداشت: ۷۰ سال است که این اتفاق رخ می دهد، آنها هستند که فلسطینیان را از سرزمینشان بیرون کرده اند اردوگاه درست کرده اند تا فلسطینیان آنچنان در سختی باشند که سرزمین خود را رها کنند و بروند.

معاون وزیر کشور گفت: از مسائلی که مردم فلسطین را مقاوم کرده ظلم استکباری صهیونیست هاست؛ نزدیک به هفت هزار نفر از فلسطینیان در جنگ اخیر کشته شده اند و درک این موضوع و شرایط، سیاسی و مذهبی نیست بلکه وجهه انسانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی اگر ببیند به مظلومی ظلم می شود وظیفه حمایت و دفاع دارد. برای همین طرفداری از مظلوم از اصول اساسی دین اسلام است. برای بسیاری از افراد جنگ با این ظالمان مقدور نیست اما حداقل یک دفاع، یک اظهار ناراحتی که می توان کرد و یک حس انسانی نشان داد.

عباسی ادامه داد: در ارتباط با اسرائیلی ها و صهیونیست ها حواسمان جمع است که آمریکا و کشورهای غربی به این جنایتکار دلگرمی می دهند؛ جنایت بسیار بزرگ تاریخی در حال شکل گیری است و ملت ایران هم همیشه طرفدار مظلومان بوده و دستور امام علی هم این بوده که دشمن ظالمان و یاور مظلومان باشیم و این عادت همیشگی ایرانیان است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه ما تشکل ها با هم مشورت کنیم که چه کاری در مقابل این جنایت می توان کرد، گفت: این رژیم با چراغ سبز مجامع بین المللی این جنایت را ادامه می دهند اما باید بدانند که آزادگان و ظلم ستیزان جهان در مقابل این جنایات خواهند ایستاد و فعالیت تشکل ها باید در این زمینه ظهور و بروز داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha