لاوروف خواستار توقف درگیری‌ها و اعلام کمک بشردوستانه در غزه شد

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه خواستار توقف درگیری‌ها و اعلام برنامه‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه شد و گفت: نابودی حماس بدون ویرانی غزه و جمعیت آن که عمدتا غیرنظامی هستند، امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در توجیه حملات خود به غزه گفته بود «هدف ما پیروزی و نابودی حماس است و در این راه به عزم و صبر نیاز داریم، زیرا تحقق پیروزی زمان‌بر است».

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: نابودی حماس بدون ویرانی غزه و جمعیت عمدتا غیرنظامی آن ممکن نیست.

وی گفت: لازم است که جنگ متوقف و برنامه های بشردوستانه برای نجات جمعیتی که در محاصره بسر می برد اعلام شود. در آنجا آب برق و غذایی وجود ندارد.

لاوروف تاکید کرد: اگر نوار غزه ویران و ۲ میلیون جمعیت آن اخراج شوند، این فاجعه ای برای چندین دهه یا حتی قرن خواهد بود.

وی گفت: پیام هایی را به اسرائیلی ها ارسال کرده ایم و با آنها در تماس کامل هستیم. سفیر ما به طور منظم با آنها در ارتباط است و پیام هایی را درباره نیاز به راه حل صلح آمیز و خودداری از تکمیل راهبرد زمین سوخته اعلام شده در غزه ارسال کرده ایم.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد.

این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

سازمان بهداشت جهانی امروز شنبه در آخرین گزارش خود نسبت به اوضاع غزه ابراز نگرانی کرده و خواهان فشار برای برقراری آتش بس شد.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.

شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی NBC نیز بامداد امروز (شنبه) به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha