۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85272958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مواضع ضد انسانی استکبار در جامعه روشنگری شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان بیان کرد: مواضع ضد انسانی استکبار باید در جامعه روشنگری شود؛ لذا مدارس و دانشگاه‌ها بهترین کانون برای پرداختن به این موضوع است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ۱۳ آبان در رشت اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ۱۳ آبان، باید گفتمان استکبارستیزی امام راحل بیش از پیش عملیاتی شود؛ با توجه به شرایط حساس کنونی جهان، باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین در مسیر یادشده باید از شیوه‌های نوین و متفاوت بهره جست و جهاد تبیین را به معنای واقعی اجرا کرد تا چهره واقعی آمریکا و جنایت‌های آن را همانند گذشته به جهانیان و نسل امروز بشناسانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۴۳ امام راحل(ره) تبعید شدند؛ ۱۳ آبان سال ۵۷ رژیم طاغوت به دستور مستقیم استکبار جهانی دانش آموزان را به شهادت رساند و در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ نیز لانه جاسوسی توسط دانشجویان فتح شد که ما باید به معنای واقعی این سه رویداد مهم را بازگو کنیم.

عباسی اضافه کرد: باید نشان داد که آمریکا همان آمریکاست و تغییری نکرده و با همان نگاه ضد حقوق بشری به جوامع نگاه می‌کند؛ بطوریکه امروز این موضوع را به طور وضوح در غزه شاهد هستیم که چگونه زنان و کودکان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می شوند.

استاندار گیلان بیان کرد: صف استکبار و همچنین مواضع آنها مشخص و روشن است و ما باید این مواضع ضدانسانی را در جامعه روشنگری کنیم و کانون این امر نیز در مدارس و دانشگاه‌ها است و روز ۱۳ آبان بهترین فرصت برای این موضوع است.

عباسی خاطرنشان کرد: البته ۱۳ آبان فقط مختص به دانش آموزان و دانشجویان نیست و همه باید در برپایی راهپیمایی باشکوه این روز و محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش داشته باشند تا آنان بدانند که ما با قدرت، پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستیم زیرا فلسطین پیکره اسلام است.

آمریکا از گروه مقاومت وحشت دارد

همچنین نماینده ولی فقیه در گیلان در این جلسه اظهار داشت: ۱۳ ابان روز استکبارستیزی با حضور گسترده نوجوانان و جوانان است واقشار مختلف مردم نیز برای نشان دادن تنفر خود از استکبار جهانی در کنار آنان حضور خواهند یافت.

آیت‌الله رسول فلاحتی افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان و دیگر راهپیمایی‌ها، دشمنان ما را به خشم می آورد و به همین دلیل با توجه به جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها در غزه، ۱۳ َآبان امسال، باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به تشکیل گروه مقاومتی که در کشورهای یمن، سوریه، عراق و لبنان شکل گرفته، آمریکا بابت این نیروها نگران است و وحشت دارد که این گروه مقاومت رژیم جعلی صهیونیست‌ها را نابود کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: جریان فلسطین چند وجه دارد که یکی از آنها شهادت کودکان و زنان فلسطینی است اما وجه دیگر آن، جوانان فلسطینی هستند که تلفات و آسیب‌های شدیدی را به رژیم جعلی صهیونیستی وارد کردند و همچنین وجه دیگر آن، حمایت مردم ۱۵۰ کشور جهان از فلسطینیان است.

آیت‌الله فلاحتی بیان کرد: در این روزها شاهدیم که چگونه سران کشورهای استکباری به منطقه رفتند؛ زیرا از متلاشی شدن رژیم غاصب صهیونیستی وحشت دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و جنایاتی که رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه مرتکب شده، همه اقشار مردم باید هوشمندانه و با شکوه در مراسم ۱۳ آبان شرکت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha