۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85272773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار مجارستان نسبت به وقوع هرگونه جنگ در خاورمیانه

تهران – ایرنا - «پیتر سیجارتو» (Peter Szijjarto) وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، نسبت به وقوع هرگونه جنگی در منطقه خاورمیانه هشدار داد و گفت که نتایج وقوع چنین جنگی با توجه به جنگ جاری در اوکراین، غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان تلاش برای جلوگیری از وقوع یک جنگ بزرگ در منطقه خاورمیانه را بسیار با اهمیت خواند و گفت: از آنجایی که جنگ در اوکراین همچنان جریان دارد و تهدید ناآرامی های در آفریقا نیز رو به افزایش است، بنابراین بسط و تشدید درگیری بین فلسطینیان و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در چنین شرایطی نتایج غیرقابل پیش‌بینی در بر خواهد داشت.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک دراین باره گفت که اهمیت پرهیز از وقوع درگیری بین کشورهای خاورمیانه بسیار زیاد است چرا که یک جنگ دیگر هم علیه تروریسم در جریان است که حتی آنرا نیز نباید به جنگ میان کشورها تبدیل کرد، بنابراین با توجه به جنگ جاری در اوکراین و تشدید تهدیدات تروریستی در آفریقا، چنانچه جنگ دیگری آغاز شود با نتایج غیرقابل پیش بینی و کنترل مواجه خواهیم بود.

تارنمای این رسانه روسی در ادامه نوشت: درحال حاضر برخی از کشورهای منطقه ازجمله ایران و ترکیه از اقدامات اسرائیل (جنایت رژیم صهیونیستی در غزه) انتقاد کردند چرا که این اقدامات تاکنون به کشته شدن هزاران غیرنظامی ازجمله صدها کودک و نابودی زیرساخت های غیر نظامی (در غزه) منجر شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز شده است که خبرها حاکی از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه است؛ جنگنده‌های اسرائیلی شمال و مرکز نوار غزه را هدف حملات سنگین قرار دادند و کشتی‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی به برخی مناطق حمله کرده و اکنون نیروهای مقاومت با اشغالگران در شمال نوار غزه بشدت درگیر هستند.

جنایت رژیم صهیونیستی هم اکنون با واکنش های بین المللی مواجه شده، نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها گفته است: باید کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها فورا پایان یابد.

«پون پلارا» معاون وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا در واکنش به قطع خطوط ارتباطی و اینترنت نوار غزه اظهار داشت: اسرائیل تمام ابزارهای ارتباطی نوار غزه را قطع کرده است، هدف آن نیز چیزی جز تلاش برای فرار از مجازات نیست، درحالی که این امر نیز از ارتکاب به جنایات فجیع‌ تر است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز روز گذشته (جمعه) خواستار «آتش‌بس بشردوستانه» برای حفاظت از غیرنظامیان ساکن غزه و تسریع آزادی اسرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha